کد خبر: 677753
تاریخ انتشار :

فلج شدن راه آهن انگلیس در اثر اعتصاب

رهبر بزرگترین اتحادیه صنفی کارگران راه آهن انگلیس در پی ادامه اعتصاب کارگران این بخش درخواست برگزاری نشستی ویژه با مقامات برای رسیدگی به بحران را مطرح کرد.

فلج شدن راه آهن انگلیس در اثر اعتصاب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، رهبر بزرگترین اتحادیه صنفی کارگران راه آهن در انگلیس در نامه ای به وزیر حمل و نقل این کشور خواستار برگزاری نشستی بین اتحادیه و مقامات این کشور برای حل وضعیت آشوب زده در اثر ادامه اعتصاب در این بخش شد.

به نوشته پایگاه «نشنال نیوز»، «میک لینچ»، دبیر کل اتحادیه «حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی» انگلیس در نامه به «مارک هارپر»، وزیر حمل و نقل این کشور برگزاری یک نشست را بین اتحادیه ها، کارفرمایان و دولت برای حل اختلاف «مسموم» میان دو طرف درخواست کرد.

کارگران عضو این اتحادیه روز شنبه همزمان با برگزاری رقابت موسیقی «یوروویژن سانگ» در شهر لیورپول و در حالی که اعتصاب دیگری از سوی رانندگان قطار عضو اتحادیه «آسلف» باعث فلج شدن فعالیت شبکه راه آهن انگلیس شده بود، دست از کار کشیدند. وزیر حمل و نقل انگلیس این اعتصاب کنندگان را متهم به هدف گرفتن عمدی رقابت موسیقی یوروویژن سانگ با اعتصابشان کرد اما اتحادیه «حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی» این اتهام را رد کرد.

لینچ در نامه خود به وزیر حمل و نقل انگلیس نوشت، برای اعضای اتحادیه او و «کلیت مردم روشن است که فعالیت قطارهای بخش خصوصی به شکست انجامیده است.»

او نوشت: «با این حال اقدامات دولت شما تا کنون باعث بدتر شدن ۱۰ برابری این شکست و ایجاد آشوب در راه آهن ما شده و این نحوه مدیریت مناقشه ریلی در انگلیس دارای تهدید ایجاد آسیب پایدار به صنعت حمل و نقل ریلی است.»

او بیان داشت: «در حالی که ما با دولتهای اسکاتلند و ولز به توافقاتی برای کارگران بخش راه آهن دست پیدا کردیم، اما مدیریتی که دولت لندن نسبت به این مناقشه داشته، صنعت راه آهن ما را در آستانه غرق کردن هر چه بیشتر و بدتر در اختلال در ماه های آینده قرار داده است. دولت شما به جای کمک به حصول یک راه حل مکررا مذاکرات را فروپاشانده است. شما به جای نزد هم آوردن مدیران و اتحادیه ها در حال عمیق تر کردن شکاف بین آنها هستید.»

اتحادیه صنفی «آسلف» علاوه بر اعتصاب روز شنبه، دورهای دیگری از اعتصاب را برای تاریخ های ۳۱ مه (۱۰ خرداد ۱۴۰۲) و سوم ژوئن (۱۳ خرداد ۱۴۰۲) همزمان با برگزاری دربی منچستر یونایتد و منچستر سیتی در فینال جام حذفی انگلیس برنامه ریزی کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها