کد خبر: 678242
تاریخ انتشار :

افغانستان| خطر ویرانی آثار تاریخی؛ کابل خواستار همکاری جامعه جهانی شد

به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر خطر فرو ریختن تعدادی از آثار تاریخی افغانستان، کابل خواستار همکاری جامعه جهانی برای پیشگیری از این مسئله شد.

افغانستان| خطر ویرانی آثار تاریخی؛ کابل خواستار همکاری جامعه جهانی شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر خطر فرو ریختن تعدادی از آثار تاریخی افغانستان، کابل خواستار همکاری جامعه جهانی برای پیشگیری از این مسئله شد.

عتیق‌الله عزیزی، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته است: «جهان باید در حفاظت و بازسازی آبدات تاریخی با افغانستان همکاری کند». به گزارش رادیو، تلویزیون افغانستان، این مقام دولت افغانستان با اعضای هیئت علمی حفاظت از آثار تاریخی دیدار کرده و آن‌ها هم وعده همکاری داده‌اند.

در حال حاضر حفظ آثار باستانی و تاریخی افغانستان یکی از نگرانی‌های سازمان‌های بین‌المللی به ویژه یونسکو است. بر اساس گزارش‌ها، منار جام و اماکن تاریخی محمد شریف خان، دو برج شهر کهنه و آبده خواجه ملک در خطر فرو ریختن قرار دارند. منابع می‌گویند مسجد جامع شهر قدیم غزنی، قدیمی‌ترین مسجد این ولایت نیز در خطر نابودی است. ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در غزنی گفته بود به دلیل بارش‌های مداوم باران سقف این مسجد تخریب شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها