کد خبر: 678703
تاریخ انتشار :

اتریش سفیر مجارستان را فراخواند

وزارت خارجه اتریش به دلیل مناقشات با کشور مجارستان بر سر مسئله پناهندگان و اقدام اخیر این کشور در آزادی قاچاقچیان انسان سفیر این کشور را فراخواند.

اتریش سفیر مجارستان را فراخواند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، دولت اتریش با خشم به آزادی قاچاقچیان دستگیر شده در مجارستان واکنش نشان داد.

به نوشته رسانه های اتریشی آزادی قاچاقچیان زندانی در مجارستان منجر به تنش های دیپلماتیک با کشور همسایه اتریش شده است. بر اساس اعلام الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در بروکسل، سفیر مجارستان در وین روز دوشنبه به وزارت امور خارجه احضار شد. او گفت: ما در اینجا خواهان شفاف سازی کامل هستیم، زیرا فکر می کنیم این یک سیگنال کاملاً اشتباه است.

دولت ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، پیش از این دستور آزادی هزاران زندانی خارجی را صادر کرده بود که به دلیل قاچاق انسان در زندان بودند . تنها شرط دولت مجارستان این است که آن ها ظرف سه روز این کشور را ترک کنند.

شالنبرگ گفت که استدلال مجارستان مبنی بر اینکه بازداشت این خارجی ها بسیار پرهزینه است، کاملاً بر خلاف رویکرد به ظاهر واضح مجارستان در برابر قاچاق است. وزارت کشور اتریش پیش از این در آخر هفته اعلام کرده بود که در واکنش به انتشار این خبرها، کنترل ها در مرز با مجارستان تشدید خواهد شد.

مهاجرت غیرقانونی از طریق مسیر بالکان به اتریش عمدتاً از طریق مجارستان انجام می شود. پلیس اتریش تاکنون از مقامات مجارستانی در مبارزه با قاچاقچیان سازمان یافته حمایت کرده است. به گفته وزارت کشور در وین، اما این همکاری اکنون مورد آزمون قرار گرفته است.

هر ساله بسیاری از پناهجویان سعی می کنند از طریق مسیر بالکان خود را به اروپای غربی برسانند و اغلب با کمک قاچاقچیان این کار را انجام می دهند.

حالا به دلیل آزادی قاچاقچیان زندانی در مجارستان، اتریش کنترل ها را در مرز با کشور همسایه تشدید کرده است. به گفته وزارت کشور اتریش، خودروهای مجارستان، رومانی و صربستان اکنون با شدت بیشتری بررسی می شوند. علاوه بر این، همکاری پلیس با مجارستان تحت نظارت است.

در ماه گذشته، اتریش در مجموع حدود 3500 درخواست پناهندگی جدید ثبت کرد که البته یک سوم کمتر از یک سال پیش بود. وزارت کشور اتریش دلیل این امر را نظارت بهتر بر مسیرهای قاچاق و همکاری نزدیکتر با کشورهای مبدأ و ترانزیت می داند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها