کد خبر: 682778
تاریخ انتشار :

جهنم روسیه برای مزدوران اوکراین

مزدوران خارجی که برای نبرد علیه روسیه به ارتش اوکراین پیوسته‌اند، اوضاع در خط مقدم اوکراین را «جهنم» توضیح داده و تأکید کرده‌اند که «لژیون بین‌المللی» توسط رهبران دیوانه اوکراین هدایت می‌شود.

جهنم روسیه برای مزدوران اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هزاران مزدور خارجی را با انگیزه شکوه و به قول کرملین، فرصت «کسب درآمد از طریق کشتن اسلاوها (اروپایی‌ها)» به جنگ اوکراین برای نبرد با روسیه کشانده است.

شبکه راشاتودی با این مقدمه ادامه داد، با این حال، کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که زنده بیرون بیایند، زندگی در خط مقدم را بد و کوتاه توصیف کرده‌اند.

این گزارش ادامه داد، درست سه روز پس از ورود ارتش روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، زلنسکی از خارجی‌هایی که تمایل داشتند علیه نیروهای روسیه سلاح به دست بگیرند، درخواست کمک کرد.

افرادی که تمایل داشتند به ارتش اوکراین بپیوندند به سفارتخانه‌های اوکراین در سراسر کشورهای غربی مراجعه کردند و برای شرکت در نبرد علیه روسیه ثبت نام کردند و با دعای خیر دولت‌هایشان راهی میدان نبرد در اوکراین شدند.

بنا به گزارش راشاتودی، خسارات و تلفات خیلی فوری و سریع پدیدار شد و هولناک بود. دو هفته پس از درخواست زلنسکی برای پیوستن خارجی‌ها به ارتش اوکراین، روسیه در یک حمله موشکی، یک مرکز آموزشی در «یافوروف» در نزدیکی مرز لهستان را هدف قرار داد و ۱۸۰ مزدور خارجی جان خود را از دست دادند.

مربی تیراندازی برزیلی این نیروهای خارجی داوطلب در یک کلیپ ویدئویی در حالی که پس از حمله موشکی روسیه به لهستان فرار می‌کرد، در توییتر نوشت: «لژیون با یک ضربه محو شد. نمی‌دانستم جنگ چیست».

در بین نیروهای داوطلبی که همان ابتدا از حمله روسیه جان به در برد، یک تبعه بریتانیایی بود که توصیف کرد که چطور فرماندهان اوکراینی «افراد آموزش ندیده و مبتدی را با مهمات اندک به خط مقدم می‌فرستند و کشته می‌شوند».

این داوطلب بریتانیایی، «لژیون بین‌المللی» اوکراین را «کاملاً مغلوب» توصیف کرد که توسط «تعداد اندکی از رهبران دیوانه اوکراین» اداره می‌شود.

به دنبال حمله موشکی روسیه و کشته شدن داوطلبان خارجی، لژیون بین‌المللی اوکراین نیز شروع به استخدام داوطلبانی با پیش‌زمینه نظامی کرد و سیلی از تجهیزات غربی که به سوی اوکراین روانه شد، تاحدودی مشکل کمبود مهمات اوکراین را حل کرد.

با این‌حال آن‌طور که راشاتودی گزارش کرده است، تهدید به مرگ خشونت‌آمیز در زندگی اعضای لژیون بین‌المللی اوکراین همچنان پابرجاست.

یکی از مزدوران کانادایی به سی بی اس نیوز گفت: «یک کلمه برای توصیف آن دارم و آن «جهنم» است». وی توضیح داد: «هر روز تلفات دارید و هر روز دوستانتان کشته می‌شوند».

این داوطلب کانادایی گفت که اغلب مأموریت وی در منطقه دونباس، شامل جمع‌آوری اجسادی بود که در نبردهای روز قبل کشته شده بودند.

راشاتودی ادامه داد که برای کهنه‌سربازان جنگ‌های ایالات متحده در غرب آسیا، سازگاری با دشمنی چون روسیه دشوار بوده است.

اوایل امسال، یک مزدور استرالیایی که علیه شبه‌نظامیان گروه واگنر در باخموت نبرد می‌کرد، این شرکت نظامی خصوصی را یک «رفیق نزدیک» که مخالف هرگونه ارتش غربی است، توصیف کرد و این در حالی است که چندین داوطلب آمریکایی، توضیح داده بودند که حملات گلوله‌باران روسیه بسیار شدیدتر از چیزی است که در میدان‌های نبرد قبلی تجربه کرده بودند.

یک تفنگدار سابق آمریکا در ماه فوریه به شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: «حملات گلوله‌باران بدون توقف است. بدون توقف در تمام روز و شب. امید به زندگی در خط مقدم حدود چهار ساعت است».

یکی دیگر از تفنگداران سابق آمریکا هفته گذشته به «دیلی بیست» گفت: «این (اوکراین) سومین جنگی است که در آن نبرد کرده‌ام و تاحالا بدترین آن بوده است. به طرز وحشتناکی با توپخانه و تانک در هم کوبیده می‌شوید. هفته گذشته، هواپیمایی، بمبی را در نزدیکی ما و در فاصله ۳۰۰ متری از ما پرتاب کرد. خیلی هولناک بود».

این شبکه روسی ادامه داد که آن‌هایی که پشت جبهه هستند نیز اغلب با خطر کشته شدن مواجه هستند. ۲۰ مزدور خارجی از جمله چندین تبعه کلمبیایی و حداقل یک تبعه آمریکایی ماه گذشته در حمله موشکی روسیه به یک پایگاه نظامی موقتی در شهر کراماتورسک منطقه دونباس کشته شدند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از حمله موشکی ماه گذشته ارتش روسیه به منطقه دونباس گفت: «اگر چنین اجتماعاتی را کشف کنیم، همچون آن چه در کراماتورسک کشف کردیم،‌ آن را نابود خواهیم کرد زیرا آن‌ها افرادی هستند که علیه ما اعلام جنگ کرده‌اند».

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، تا آوریل ۲۰۲۲، حدود هفت هزار مزدور خارجی از ۶۳ کشور در اوکراین فعالیت داشته‌اند. تا ماه می امسال، این تعداد به دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت. هنوز مشخص نیست که از ماه آوریل گذشته تاکنون، چه تعداد مزدور خارجی کشته یا اسیر شدند یا اینکه از ارتش اوکراین جدا شده‌اند.

راشاتودی سپس ادامه داد، با توجه به عدم تمایل ارتش اوکراین به جمع‌آوری حتی اجساد خود در امتداد بخش‌های بسیار داغ خط مقدم، خانواده‌های جنگجویان خارجی باید چندین ماه برای بازگردانده شدن اجساد اقوام خود منتظر بمانند.

راشاتودی سپس مثال آورد که این مورد در خصوص «فینبار کافرکی» داوطلب ایرلندی صدق می‌کند که جسد وی، این هفته در نزدیکی باخموت و درست سه ماه پس از اعلام مرگ وی، پیدا شد.

طبق گزارش آیریش تایمز، «ممکن است ماهها طول بکشد» تا مقام‌های اوکراینی جسد کافرکی را به ایرلند بازگردانند.

طبق این گزارش، اوضاع برای آن‌هایی که اسیر می‌شوند نیز چندان خوشایند نیست زیرا طبق کنوانسیون ژنو، مزدوران حق بهره‌مندی از هیچ‌گونه حمایتی ندارند. در همین راستا، «آیدن آسلین» و «شاون پینر» اتباع انگلیسی سال گذشته به دست نیروهای جمهوری خلق دونتسک اسیر و به اعدام محکوم شدند که البته در نهایت هر دو نفر توافق تبادل زندانیان، به کشورشان بازگردانده شدند.

با این‌حال، وزارت خارجه روسیه به آن دسته از مزدورانی که قصد پیوستن به ارتش اوکراین برای نبرد با روسیه را دارند، هشدار داد که «آن دسته از مزدورانی که غرب برای کمک به رژیم ناسیونالیستی کی‌یف اعزام می‌شوند.... .. بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، حق دریافت وضعیت اسیر جنگی را ندارند».

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها