کد خبر: 686677
تاریخ انتشار :

کاهش تحریم نفتی ایران یک کمک انتخاباتی به بایدن است

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکا نا مطلبی را با عنوان کاهش تحریم نفتی ایران یک کمک انتخاباتی به بایدن است، که برگرفته از گزارش شبکه بلومبرگ است را منتشر کرد:

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شبکه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که بعد از توافق تبادل زندانیان آمریکایی و آزادی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران، حالا مقامات آمریکایی به طور خصوصی اذعان کردند که علاوه بر این توافق، به تدریج برخی از تحریم‌های مربوط به فروش نفت ایران را نیز کاهش داده‌اند.

این گزارش تاکید دارد که هم اکنون ایران تولید خود را به بالاترین سطح از زمان شروع تحریم در پنج سال گذشته بازگردانده و بیشترین میزان نفت خود را طی دهه اخیر، به مقصد چین ارسال می‌کند و حتی مقامات ایرانی مطمئن هستند که بیشتر از این مقدار هم می‌توانند صادرات نفت داشته باشند.

طبق این گزارش، دلیل عمده این رفتار مقامات آمریکایی، افزایش عرضه نفت بیشتر است که منجر به کاهش قیمت نفت شده و طبق گزارش‌ها قیمت متوسط هر بشکه نفت این هفته در لندن به زیر 85 دلار کاهش یافت و این موضوع منجر به کنترل تورم افسارگسیخته شده است.

طبق تحلیل گزارشگر بلومبرگ، پایین نگه داشتن قیمت بنزین (در حال حاضر نزدیک به 4 دلار در هر گالن) ممکن است به کمپین انتخاباتی جو بایدن در سال 2024 کمک کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها