کد خبر: 692762
تاریخ انتشار :

افزایش فشارهای ایالات آلمان بر دولت برای تامین هزینه‌های بالای پناهجویان

نخست وزیران ایالات آلمان از بی توجهی دولت نسبت به هزینه‌های بالای پناهجویان انتقاد کرده و فشارها بر دولت برای افزایش بودجه در این زمینه را افزایش داده‌اند.

افزایش فشارهای ایالات آلمان بر دولت برای تامین هزینه‌های بالای پناهجویان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "دی سایت آلمان در مطلبی نوشت: از دیدگاه بسیاری از نخست وزیران ایالات آلمان دولت فدرال باید پول بیشتری برای پناهندگان فراهم کند.

در آستانه برگزاری کنفرانس نخست وزیران، ایالت های فدرال فشار بر دولت را برای افزایش سهم خود در تامین هزینه های پناهندگان افزایش می دهند. "مانوئلا شوسیگ"، نخست وزیر مکلنبورگ- وسترن پومرانیا از حزب سوسیال دموکرت در این باره به "اشپیگل" گفت: ما از دولت فدرال آلمان انتظار داریم که نیمی از هزینه ها را به طور دائم و قابل اطمینان بر عهده گیرد. به گفته وی دولت فدرال، ایالت ها و شهرداری ها تنها می توانند این وظیفه را با هم انجام دهند." وی بر این عقیده است که از دیدگاه شهروندان، مهاجرت در حال حاضر مهمترین مشکل آلمان است.

"مایکل کرچمر"، نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان هم دولت فدرال را به آسیب رساندن به فضای اجتماعی متهم کرد. وی گفت: این سیاستی که اکنون در برلین دنبال می‌شود و امتناع از اقدام در حال حاضر، با وجود اینکه 16 نخست‌وزیر پیشنهادهای فراحزبی ارائه کرده‌اند یا در سطح محلی به وضوح اعلام شده است که چه چیزی لازم است، این کشور را تجزیه می‌کند. وی همچنین ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی را به نادیده گرفتن شک و تردید در مورد مسئله مهاجرت که در میان بخش‌هایی از جمعیت گسترده است، متهم کرد.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن هم درخواست خود را در Augsburger Allgemeine برای تغییرات گسترده در قانون پناهندگی، از جمله اصلاحات در قانون اساسی، به منظور فعال کردن مراحل پناهندگی در کشورهای ثالث و افزایش اخراج ها در مرزهای آلمان تجدید کرد. او گفت که آنچه مورد نیاز است "تغییر اساسی در سیاست مهاجرت" با کاهش مزایا، مراکز خروج در فرودگاه های بزرگ و سیاست های اخراج مداوم است. علاوه بر این، کمک های مالی بیشتر از سوی دولت فدرال و حد و مرز یکپارچگی واقعی که بر اساس عملکرد و ظرفیت ادغام شهرداری ها باشد مورد نیاز است.

هندریک وست (CDU) نخست وزیر ایالت نوردراین-وستفالن نیز در پرتال The Pioneer از روندهای منظم پناهندگی در خارج از اروپا حمایت کرد. از سوی دیگر، استفان ویل، نخست وزیر نیدرزاکسن (SPD) فرآیندهای پناهندگی برون سپاری به کشورهای ثالث در جهان را "بسیار مشکل ساز" خواند. وی در عین حال از ارائه کارت پرداخت برای پناهجویان به جای پول نقد گفت: مردان جوان به ویژه از کشورهای شمال آفریقا مدام به اتحادیه اروپا و آلمان می آیند و هدفشان انتقال پول به خانواده هایشان است. ووست گفت: این ممکن است قابل درک باشد، اما واضح است که هدف از پناهندگی سیاسی نیست.

اتحادیه شهرها و شهرداری های آلمان هم خواستار "شروع مجدد سیاست مهاجرت" شده و اعلام کرد: بخش بزرگی از شهرها و شهرداری‌ها مدت‌هاست که از نظر اسکان، مراقبت و ادغام بالاتر از حد عملکرد هستند». تامین مالی پایدار مورد نیاز است. "دولت فدرال باید در اینجا خیلی بیشتر انجام دهد و به ویژه چشم اندازی بلندمدت نشان دهد تا شهرها و شهرداری ها در نهایت امنیت برنامه ریزی داشته باشند."

نخست وزیران ایالات امروز با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان از جمله در مورد مسیر آینده سیاست مهاجرت بحث می کنند. این مسئله هم شامل هدف کاهش تعداد پناهجویانی است که وارد کشور می شوند و هم توزیع بودجه توسط دولت های فدرال و ایالتی. ایالت ها و شهرداری ها به اتفاق آرا برای حمایت مالی بیشتر از سوی دولت فدرال فشار می آورند.

کشور آلمان که با اقدامات و طرح‌های گوناگون تلاش می‌کند هجوم مهاجران به این کشور را مهار کند اخیرا طرح کاهش مزایای اجتماعی برای پناهجویان را به منظور جذابیت کمتر این کشور برای مهاجران در دستور کار قرار داده است.

به این ترتیب به بهانه تداوم تعداد بالای پناهندگانی که بدون مجوز وارد کشور می شوند، نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان اخیرا کنترل های ثابت مرزی با لهستان، جمهوری چک و سوئیس را تمدید کرد.

وزیر کشور فدرال آلمان همچنین اخیرا از تنظیم یک بسته قانونی جامع به منظور تسهیل و تسریع روند اخراج های پناهندگان به کشورهای مبداء خبر داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها