کد خبر: 693706
تاریخ انتشار :

سازمان ملل: ۳۲۷ هزار پناهجوی افغان در دو ماه گذشته از پاکستان به کشورشان بازگردانده شدند

دفتر سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد از اواسط ماه سپتامبر تاکنون ۳۲۷ هزار و ۴۰۰ مهاجر و پناهجوی فاقد اسناد اقامتی قانونی از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند.

سازمان ملل: ۳۲۷ هزار پناهجوی افغان در دو ماه گذشته از پاکستان به کشورشان بازگردانده شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر هماهنگ ‌کننده کمک‌‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: از اواسط ماه سپتامبر تاکنون 327 هزار و 400 مهاجر و پناهجوی فاقد اسناد اقامتی قانونی از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند.

ویدئو با اشاره به پیامدهای سرازیر شدن سیل بازگشت‌کنندگان می‌افزاید: این هجوم‌ ناگهانی فشار زیادی را بر منابع از قبل تضعیف شده، از جمله سرپناه و خدمات اولیه، وارد می‌کند.

«دانیل آندریس» معاون امور بشر دوستانه نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) می‌گوید: امروز من در مرز با پاکستان در تورخم‌ هستم و می‌بینم که هزاران شهروند افغانستان از پاکستان بر می‌گردند.

وی افزود: بسیاری از آنان در وضعیت بدی قرار دارند. آن‌ها مجبور بودند روزها صبر کنند تا به این‌جا برسند، من این‌جا با بسیاری از بازگشت‌کنندگان صحبت کرده‌ام و بسیاری از آنان خانه‌ای در افغانستان ندارند.

معاون یوناما با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان تصریح کرد: مردم نیاز دارند سقفی بالای سرشان داشته باشند.

آندریس اضافه کرد یکی از چالش‌ها این است که نهادهای امدادرسان تمام خیمه‌ها، پتوها و اقلام امدادی که در افغانستان داشته‌اند، در پاسخ به زمین‌لرزه‌های مرگ‌بار هرات مصرف کرده‌اند و اکنون برای رسیدگی به بازگشت‌کنندگان از پاکستان با «چالش بزرگ» مواجه هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: بسیار مهم است که ما قبل از همه، راه‌حل‌های اضطراری پیدا کنیم و برای بازگشت‌کنندگان کمک‌های نقدی، غذا و آب فراهم کنیم.

پاکستان با پایان مهلت داده شده به بیش از 1.7 میلیون‌ مهاجر و پناهجوی فاقد اسناد، روند بازداشت و اخراج آنان را آغاز کرده است.

با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان، نهادهای امدادرسان از عدم دسترسی مهاجران و پناهجویان اخراج شده از پاکستان به سرپناه و غذا ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها