کد خبر: 700275
تاریخ انتشار :

لغو بیش از ۲ هزار پرواز در آمریکا به دلیل برف و یخبندان شدید

بر اثر برودت و برف و سرمای شدید در آمریکا، بیش از ۲ هزار پرواز لغو و برق صدها هزار مشترک قطع شده است.

لغو بیش از ۲ هزار پرواز در آمریکا به دلیل برف و یخبندان شدید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اثر برف و سرمای شدید و یخبندان در نقاط مختلف آمریکا، 2 هزار و 58 پرواز در روز جمعه لغو شد و 5 هزار و 846 پرواز به تاخیر افتاد.

براساس این گزارش، خطوط هوایی جنوب با 401 مورد کنسلی پرواز بالاترین آمار از این لحاظ در بین سایر خطوط را داشت و پس از آن خطوط هوایی اسکای وست 358 مورد لغو پرواز داشت.

مسئولان خطوط هوایی جنوب غربی در اظهاراتی برای هشدار به مسافران گفتند ممکن است به علت برودت شدید هوا، برخی ازپروازها در شیکاگو، دیترویت و اوهاما تحت تاثیر قرار بگیرد.

این در حالی است که سازمان هوانوردی فدرال دو روز پیش نسبت به تجمع ابرها و بارش برف و یخبندان و به تاخیر افتادن پروازها در برخی فرودگاه ها هشدار داده بود.

در همین حال بر اثر برف و یخبندان شدید در غرب میانه آمریکا برق بیش از 250 هزار مشترک در میشیگان و ویسکانسین قطع شده است. این در حالی است که وقوع یخبندان شدید از ابتدای این هفته، برای این مناطق پیش بینی شده است.  

بر این اساس، برق 151 هزار و 203 خانه و مغازه در میشیگان و برق 102 هزار و 692 مشترک در ویسکانسین قطع شده است.

این در حالی است که در ایالت آیووا که قرار است نخستین رقابت دورن حزبی جمهوری خواهان برای معرفی نامزد حزب در تاریخ 15 ژانویه برگزار شود، گردهمایی های انتخاباتی به دلیل باد و برودت شدید هوا لغو شده است.     

براساس این گزارش، برودت شدید هوا در روزهای اخیر، یادآور سرمای شدید هوا در فوریه 2021 است که میلیون ها نفر را در تگزاس و دیگر ایالت های مرکزی آمریکا را بدون برق و آب گذاشت و سیستم های گرمایشی را نیز برای روزها مختل کرد. همچنین در دسامبر 2022 نیز شاهد وضعیت مشابهی بودیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها