کد خبر: 702106
تاریخ انتشار :

اعتصاب کارکنان نیروهای امنیتی فرودگاه‌های آلمان

اعتصاب کارکنان نیروهای امنیتی فرودگاه‌های آلمان که از صبح امروز (پنج شنبه) آغاز شده است منجر به لغو صدها پرواز و سرگردانی تعداد زیادی از مسافران شده است.

اعتصاب کارکنان نیروهای امنیتی فرودگاه‌های آلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس سایتونگ" در مطلبی نوشت: نیروهای امنیتی در فرودگاه های آلمان خواهان دستمزد بیشتر هستند. به دلیل اعتصاب کارکنان این بخش در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدها همه پروازها در چندین نقطه این کشور لغو شد.

اعتصاب کارکنان امنیتی در تعدادی از فرودگاه های آلمان آغاز شده است. پروازهای برنامه ریزی شده برای شب در فرودگاه های کلن/بن و هانوفر قبلاً لغو شده اند و چندین پرواز در لایپزیگ/هاله، از جمله، عصر چهارشنبه لغو شد. چندین فرودگاه نیز اطلاعاتی را در وب سایت خود منتشر کردند مبنی بر اینکه هیچ پروازی در روز پنجشنبه به دلیل عدم بررسی های امنیتی امکان پذیر نیست و همه ارتباطات برنامه ریزی شده از صبح همان روز را لغو کردند.

انجمن فرودگاه ADV انتظار دارد که حداقل 1100 اتصال در سراسر کشور در روز پنجشنبه لغو شود. اتحادیه وردی در مجموع در یازده فرودگاه خواستار اعتصاب شده است.

ولفگانگ پیپر، مذاکره کننده اتحادیه وردی آلمان، صبح پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این اعتصاب شروع خوبی داشت. به گفته وی مشارکت «خوب تا خیلی خوب» در این اعتصاب ها وجود دارد؛ در فرودگاه کلن/بن این میزان «100 درصد» بود.

تجمعات از صبح امروز (پنج شنبه) در بسیاری از نقاط برنامه ریزی شده است. فرودگاه‌ها از مسافران آسیب‌دیده خواستند تا برای رزرو مجدد با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرند. ورودها نیز ممکن است تحت تأثیر اعتصاب قرار گیرند.

اتحادیه وردی می خواهد از این اعتصاب ها برای افزایش فشار در مذاکرات جمعی با کارفرمایان استفاده کند. این اتحادیه در حال حاضر در حال مذاکره با انجمن فدرال شرکت های امنیت هوانوردی (BDLS) در مورد دستمزد بالاتر برای حدود 25000 کارمند این صنعت در سراسر کشور است. وردی 2.80 یورو بیشتر در ساعت، پاداش عملکردی بالاتر و پاداش اضافه کاری از ساعت اول اضافه کاری را می خواهد. اتحادیه وردی پیشنهاد ارائه شده توسط کارفرمایان را "کاملا ناکافی" توصیف کرد.

به نوشته هفته نامه اشپیگل در حال حاضر حدود 300 پرواز در روز پنجشنبه لغو شده است. اپراتور فرودگاه فراپورت این را به hessenschau اعلام کرد. بر این اساس احتمالاً ارتباطات بیشتری در طول روز اضافه خواهد شد.

در حال حاضر اعتصاب هشدار دهنده سراسری کارکنان امنیتی در فرودگاه های آلمان در حال انجام است. همچنین لغو و تاخیرهای زیادی در فرودگاه فرانکفورت در طول روز وجود خواهد داشت.

​ شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اعلام کرد که می خواهد اکثر برنامه های خود از جمله پروازهای طولانی مدت را حفظ کند. لوفت هانزا هشدار داد که ممکن است زمان انتظار بیشتری برای مسافران در منطقه حمل و نقل وجود داشته باشد. بر اساس تخمین های انجمن فرودگاه ADV، حدود 1100 پرواز در سراسر کشور لغو یا با تاخیر انجام می شود. حدود 200000 مسافر تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته اند. عملیات پرواز عادی نباید تا روز جمعه دوباره امکان پذیر باشد. سپس اعتصاب هشدار دهنده بعدی وردی که از قبل برنامه ریزی شده است در سراسر کشور در حمل و نقل عمومی محلی انجام می گیرد.

حدود 2900 مسافر سوئیسی نیز تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته‌اند. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد چندین پرواز از زوریخ و ژنو به آلمان و برگشت لغو شده است.

مذاکرات چانه زنی جمعی قرار است در 6 فوریه در برلین ادامه یابد. اخیراً کارمندان بخش دولتی، امنیت هوانوردی و خدمات حمل و نقل زمینی در ابتدای سال 2023 دست به اعتصاب زدند که بر ترافیک هوایی در بسیاری از نقاط تأثیر گذاشت. خلبانان نیز در سپتامبر 2023 دست به اعتصاب زدند.

به این ترتیب اعتصاب ها در بخش های مختلف آلمان همچنان ادامه دارد.

اتحادیه وردی آلمان بعد از پایان اعتصاب های طولانی مدت لوکوموتیو رانان که حدود 6 روز ادامه داشت و منجر به اختلالات گسترده ای شد همچنین خواستار اعتصاب های هشداردهنده تمام روز در وسایل نقلیه عمومی محلی تقریباً در تمام ایالت های فدرال آلمان در روز جمعه شده است. "کریستین بهله"، معاون رئیس فدرال اتحادیه وردی، روز دوشنبه در سخنانی در برلین گفت: از آنجایی که مذاکره جمعی اکنون در همه ایالت‌های فدرال انجام شده و هیچ نتیجه‌ای نداشته است، اکنون زمان اعمال فشار بیشتر بر کارفرمایان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها