کد خبر: 702496
تاریخ انتشار :

مرگ و تخریب زیرساخت‌ها، نتایج عملیات‌های نظامی ترکیه در اقلیم شمال عراق

آن طور که در گزارش تیم‌های صلح ساز جامعه آمده، عملیات گوناگون نظامی ترکیه در منطقه اقلیم شمال عراق در سال ۲۰۲۳ باعث کشته شدن ۲۴ غیرنظامی شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تیم­‌های صلح‌ساز جامعه (CPT)، گزارش‌هایی منتشر کردند که نشان می‌دهد که ۲۴ غیرنظامی بر اثر عملیات ارتش ترکیه در اقلیم شمال عراق در سال ۲۰۲۳ جان خود را از دست داده‌اند که در تضاد با تکذیب اخیر وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر وقوع چنین تلفاتی است.

 اطلاعات این گزارش توسط کامران عثمان، یکی از اعضای تیم کردستان عراق از CPT فاش شده است که بر تأثیر شدید اقدامات نظامی ترکیه در این منطقه دلالت و تاکید دارد.

عثمان در گزارشی مفصل گفته که از این ۲۴ کشته، ۷ غیرنظامی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه، ۳ نفر توسط جنگنده‌­های ترکیه و ۱ غیرنظامی بر اثر انفجار مین جان خود را از دست داده­‌اند و تلفات باقی‌مانده دیگر هم به سایر عملیات‌های نظامی ترکیه در منطقه نسبت داده شده است.

آنطور که گزارش مزبور می‌گوید تعداد تلفات در استان­‌های مختلف به شرح زیر است: 

در استان دهوک، ۵ غیرنظامی کشته و ۳ زخمی، در استان اربیل، یک غیرنظامی کشته و ۸ نفر زخمی و در استان سلیمانیه ۵ کشته و ۲ مجروح به ثبت رسیده است.

نکته قابل تامل اینجاست که این ارقام با ادعاهای هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه به شدت در تضاد است. فیدان در جریان بحث بودجه در پارلمان ترکیه در ۲۱ دسامبر به انتقادات مرال دانیش بشتاش، معاون رئیس گروه حزب دموکراسی و برابری خلق طرفدار کردها پاسخ داد و تاکید کرد که عملیات‌های برون‌مرزی ترکیه به هیچ گونه تلفات غیرنظامی منجر نشده که این ادعا اکنون مستقیماً توسط یافته­‌های CPT به چالش کشیده شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها