کد خبر: 703483
تاریخ انتشار :

آیا چینی‌ها در جنگ غزه کشته شده‌اند؟

از ابتدای جنگ غزه تا کنون، شائبه ها و ابهامات زیادی درباره آمار کشته ها و مجروحان چینی یا نقش آفرینی آنها در این ماجرا وجود داشته و دارد.

آیا چینی‌ها در جنگ غزه کشته شده‌اند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرویس جهان مشرق- از روزی که رزمندگان حماس عملیاتی را در سرزمین های اشغالی انجام دادند تا امروز که چند ماه از حملات ضدانسانی صهیونیست ها می گذرد، شائبه های متفاوتی درباره آمار کشته ها یا آسیب دیدگان چینی مطرح شده است. گهگاه از مبارزان چینی- صهیونیست گفته شده یا کشته شدگان شرقی توسط مجاهدین حماس در جبهه های نوار غزه. اما واقعیت چیست؟

شاید تا کنون اعداد و ارقام مختلف یا حتی تصاویری اینچنینی منتشر شده باشد اما مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین به صراحت اعلام کرده که "چهار نفر کشته، دو نفر ناپدید و شش نفر نیز آسیب دیده اند." البته، این آمار مربوط به روزهای ابتدایی جنگ است و پس از آن، گزارشی تائید شده وجود ندارد. گفته می شود که دو نفر مفقود نیز در ادامه به آمار کشته شده ها اضافه شده اند.

بیشتر بخوانید:

چینی‌ها در جنگ غزه دقیقا چه می‌کنند؟

جنگی که عرب‌ها را به چین رساند!

خلاصه حرف پکن در جنگ غزه چیست؟

چین مانند یک هوش مصنوعی؛ از اوکراین تا غزه!

اما این کشته یا مصدومان، چه کسانی بوده اند؟ براساس اعلام سازمان های بین المللی کار و جمعیت، بیش از 20 هزار چینی در اراضی اشغالی زندگی می کنند که بخش قابل توجه آنها را متخصصان و کارگران صنعتی، تاجران و بازرگانان، دانشجویان در دانشگاه های اسرائیلی و یهودیان چینی تشکیل می دهند که البته گروه آخر، جمعیت زیادی ندارند. این کشته شدگان و مصدومان نیز متعلق به بخش متخصصان و کارگران چینی بوده اند. تا کنون، نه دولت تل آویو و نه دولت پکن، اطلاعات جزئی تری از این اشخاص منتشر نکرده اند.

در این میان، برخی نشریات مانند نیوزویک از انتقاداتی به فعالیت دیپلماتیک چین در اراضی اشغالی سخن می گویند که این روزها بدان بیشتر پرداخته می شود. اتباع چینی معتقدند که وقتی قصد خروج از اراضی اشغالی را داشته اند، همکاری خوبی توسط سفارت چین صورت نگرفته و در شرایط بحرانی کنونی مورد حمایت جدی دیپلماتیک نبوده اند. این انتقادات در بحران اوکراین و ورسیه نیز وجود داشت که سوء مدیریتی در خروج اتباع چینی از بحران وجود داشته است.

آیا چینی‌ها در جنگ غزه کشته شده‌اند؟

به غیر از کشته شدگان روزهای ابتدایی که متخصصان و تاجران چینی ساکن در جنوب اراضی اشغالی بوده اند، تصاویر این چنینی منتشر شده که مربوط به اسرائیلی های دارای اصلیت چینی است که داستانی مفصل دارد و ارتباط میهنی و سرزمینی با کشور شرقی ندارند ...

دولت پکن وجود اتباع کشورش در جنگ غزه را تائید نمی کند و عنوان می شود تصاویر سربازان چینی با لباس صهیونیست ها، مربوط به یهودیانی با اصالت چینی است که جمعیت بسیار کوچک و اندکی دارند که در اوایل تاسیس رژیم یا حدود سال 2000 به اراضی اشغالی مهاجرت کرده اند یا در کشورهای غربی مانند آمریکا اقامت دارند. دولت چین این اشخاص را در فهرست خود قرار نداده و در این باره هم البته موضع گیری رسمی و مستقیمی نداشته است. در واقع، کشته شده ها و مصدومان چینی منحصر در همان هفته اول است که کارگران، متخصصان صنعتی یا بازرگانانی بوده اند که در جنوب اراضی اشغالی زندگی می کرده اند. سایرین نیز که گهگاه تصاویری از انها منتشر می شود، یهودیان مهاجر هستند که ارتباط میهنی با پکن ندارند که در مطلبی مفصل درباره آنها خواهیم نوشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها