کد خبر: 704388
تاریخ انتشار :

شهادت بیش از ۵۴۰۰ دانش‌آموز در نوار غزه از زمان آغاز تجاوزات صهیونیست‌ها

وزارت آموزش و پرورش فلسطین از شهادت بیش از ۵ هزار و چهارصد دانش‌آموز و صدها معلم و فعال آموزشی در نوار غزه و نیز شهادت ده‌ها دانش‌آموز در کرانه باختری از زمان آغاز تجاوزات صهیونیست‌ها در ۷ اکتبر تاکنون خبر داد.

شهادت بیش از ۵۴۰۰ دانش‌آموز در نوار غزه از زمان آغاز تجاوزات صهیونیست‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری از 7 اکتبر تاکنون 5424 دانش‌آموز به شهادت رسیده و 9193 دانش‌آموز هم زخمی شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، 48 نفر از دانش‌آموزان شهید فلسطینی و 305 تن از مجروحان متعلق به کرانه باختری و مابقی از نوار غزه هستند. علاوه بر آن 255 معلم و کارمند مدارس در نوار غزه شهید و 891 نفر هم زخمی شده‌اند. در کرانه باختری هم 6 معلم زخمی و بیش از 73 معلم و کارمند مدرسه بازداشت شده‌اند.

در بیانیه وزارت آموزش و پرورش فلسطین آمده است که 286 مدرسه دولتی و 65 مدسه وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه هم بمباران و تخریب شده‌اند. 111 مدرسه آسیب جدی دیده و 40 مدرسه به طور کامل نابود شده است. همچنین 57 مدرسه در کرانه باختری در معرض تخریب و تجاوز قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، 620 هزار دانش آموز در نوار غزه همچنان از ثبت نام در مدارس خود محروم هستند. از آن گذشته اغلب دانش‌آموزانی که تاکنون توانسته‌اند زنده بمانند هم از آسیب‌های شدید روانی رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه: اسرائیل به دنبال نابودی سیستم بهداشتی غزه است

گزارش سازمان ملل از جنگ سیستماتیک اسرائیل علیه بخش علمی-آموزشی غزه

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، خسارات بخش آموزش در نوار غزه در نتیجه تخریب و خسارت 70 درصدی مدارس و دانشگاه‌های آن بیش از 720 میلیون دلار است. سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تخمین می‌زند که خسارت وارد شده به دانشگاه‌های غزه در نتیجه حملات اسرائیل تاکنون بیش از 200 میلیون دلار بوده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه که چندین بار جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مراکز آموزشی غزه را مستند کرده، در گزارش جدید خود به این منظور آورده است که حملات نظامی مداوم اسرائیل به نوار غزه موجب ایجاد اختلال کامل در روند آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و سایر مراکز آموزشی شده است. البته فاجعه به همین جا ختم نمی‌شود و طی این مدت 3 رئیس دانشگاه و 95 مسئول و استاد دانشگاه که 68 نفر از آنها درجه پروفسوری داشتند به شهادت رسیدند. همچنین بیش از 88 هزار دانشجوی دختر و پسر هم از تحصیل در دانشگاه‌های غزه محروم شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها