کد خبر: 705787
تاریخ انتشار :

مایک پنس: در انتخابات ۲۰۲۴ از ترامپ حمایت نمی‌کنم

مایک پنس معاون سابق دونالد ترامپ اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، از رئیس سابق خود حمایت نخواهد کرد.

مایک پنس: در انتخابات ۲۰۲۴ از ترامپ حمایت نمی‌کنم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مایک پنس معاون سابق دونالد ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2024، از رئیس سابق خود حمایت نخواهد کرد.

پنس که پیشتر برای کسب نامزدی جمهوری خواهان اعلام آمادگی کرده بود اما به دلیل نتایج ضعیف و بد در نظرسنجی‌ها به رقابت های انتخاباتی خود پایان داد، اظهار کرد جای هیچ تعجبی نیست که من در انتخابات سال جاری از دونالد ترامپ حمایت نکنم.

مایک پنس در دوران ریاست جمهوری ترامپ معاون وی بود و وفادارانه به او خدمت می کرد اما پس از حمله 6 ژانویه طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در سال 2021، به طور علنی به مخالفت با ترامپ پرداخت و روابط آنها تیره و تار شد.

در آن روز، پنس به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا، نقش تشریفاتی ریاست سنا را بر عهده داشت و روند تایید پیروزی بایدن بر ترامپ در انتخابات 2020 را ارزیابی می کرد. وی دستور ترامپ برای لغو یا متوقف کردن این روند را نپذیرفت و همین موضوع خشم ترامپ را برانگیخت. در آن زمان برخی طرفداران ترامپ خواستار اعدام پنس شده بودند.

پنس در دوران کمپین ریاست جمهوری خود گفته بود که در روز حمله به کنگره زندگی اش در معرض خطر بوده است. وی از جمهوی خواهان خواست تا به ترامپ رای ندهند.

وی پس از ماه ها تلاش برای جلب حمایت جمهوری خواهان و وجود تنگناهای مالی فراوان، سرانجام در ماه اکتبر سال گذشته پیش از آغاز هر گونه رای گیری اولیه درون حزبی جمهوری خواهان از رقابت های انتخاباتی 2024 ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

بر اساس این گزارش، پنس ماه ها تلاش کرده بود تا جمهوری خواهان را متقاعد کند که او در برابر فردی که با صداقت به او خدمت کرده (ترامپ)، گزینه بهتری برای ریاست جمهوری است اما در این راه شکست خورد.

مایک پنس در بسیاری از انتخابات گذشته از جمله در رقابت با جوش دبلیو بوش جمهوری خواه در سال 1988 و ال گور دموکرات در سال 2000 ، توانسته بود یکی از رقبای اصلی ورود به کاخ سفید باشد. اما وی هیچ گاه نتوانست بر نیروی عظیم سیاسی ترامپ غلبه کند.

دونالد ترامپ درباره انصراف مایک پنس از ادامه رقابت های انتخاباتی 2024 اظهار کرد مایک پنس باید در انتخابات آتی از من حمایت کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها