کد خبر: 706709
تاریخ انتشار :

نشست خبری اسلامی به‌مناسبت سالروز ملی فناوری هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت سالروز ملی فناوری هسته‌ای در نشستی خبری با اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای این سازمان پرداخت.

نشست خبری اسلامی به‌مناسبت سالروز ملی فناوری هسته‌ای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نشست خبری اسلامی به‌مناسبت سالروز ملی فناوری هسته‌ای

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ اخبار بین الملل اخبار دیپلماسی ایران 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی، معاون محترم رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت سالروز ملی فناوری هسته‌ای در نشستی خبری با اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای این سازمان پرداخت.

اسلامی در ابتدا با اشاره به روز فناوری هسته‌ای گفت: اگرچه ما غم در دل داریم و با ظلمی که توسط رژیم صهیونیستی شکل گرفته، ناراحتیم اما امیدواریم بیداری جهانی که شکل گرفته با مقاومت مردم عزیز فلسطین به گونه‌ای رقم بخورد که این شجره ناپاک از این سرزمین پاک شود.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه اظهار داشت: ما در ابتدا گفتیم که تلاش خواهیم کرد تا هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم و توسعه هسته‌ای را شتاب دهیم و تاثیراتش را در زندگی مردم نمایان کنیم. در گام اول آنچه که ضرورت داشت تا ریل گذاری برای تحقق این شعار داشته باشیم سند راهبردی سازمان بود که تصویب شد. سرمشق ما این سند شد و در سال 1401 شاهد بودید 159 دستاورد دانشی و فناورانه را معرفی کردیم.

وی افزود: در ادامه این حرکت در 1402 همین رویکرد ادامه داشت و 150 دستاور در طول این سال رونمایی شد و یا معرفی خواهد شد. ما در این سال گام‌های موثری را در جهت توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و هم شتاب بخشیدن به تجاری سازی برداشتیم. در سال 1402 حجم فعالیت‌هایی که در بخش پرتودهی صورت گرفت 2.5 برابر سال گذشته آن بود. برای ما بخش مهمی که جلوه موثر در زندگی مردم دارد پرتودهی است.

در حال تکمیل...

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها