کد خبر: 673339
تاریخ انتشار :

اسلامی: تصور مردم از فناوری هسته‌ای، بهتر شده است

ایسنا/ رییس سازمان انرژی اتمی گفت: می‌توان به ورود فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به تمامی امور زندگی مردم در سطوح گسترده امیدوار بود مشروط به اینکه متولیان هر بخش پای کار بیایند.

اسلامی: تصور مردم از فناوری هسته‌ای، بهتر شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه سازمان انرژی اتمی دستاوردها و فناوری‌های پیشرفته زیادی در حوزه‌های مختلف در اختیار دارد از جمله در حوزه محیط زیست، آیا باور نهادها و ارگان‌ها به توانمندی این سازمان جدی است و حاضرند پای کار بیایند؟ با اشاره به نقش رسانه‌ها در انعکاس توانمندی هسته‌ای صلح آمیز در زمینه‌های مختلف گفت: رسانه‌ها در این حوزه نقش مهمی دارند و امروز روایت اول را می‌توانند داشته باشند. روایت اولی که بعد از انقلاب غربی‌ها در رسانه ها مطرح و القا کردند این بود که بگویند ایران برای مقاصد نظامی به سمت انرژی هسته‌ای رفته است ولی امروز این نگرش باید واقعی و با حس نزدیک و ملموس تغییر کند. امروز ۲۱۰ مرکز هسته‌ای در بخش تشخیصی و درمانی فعال است و از رادیوداروهایی استفاده می‌کنند که تولید سازمان انرژی اتمی است. ۶۰ نوع رادیودارو را در کشور یک میلیون بیمار استفاده می کنند و این حاکی از ارزش و اهمیت بخش‌های مختلف انرژی هسته ای در زندگی مردم است.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: می‌توان به ورود فناوری صلح آمیز هسته ای به تمامی امور زندگی مردم در سطوح گسترده امیدوار بود مشروط به اینکه متولیان هر بخش پای کار بیایند. تفاهم نامه همکاری سازمان محیط زیست و سازمان انرژی اتمی ۹ ماه طول کشید و این نشان می دهد که ما پای کار هستیم.

اسلامی ادامه داد: ما امروز می توانیم بگوییم که نسبت به سال گذشته هر تصوری که مردم از فناوری هسته‌ای داشتند، بهتر شده است و با ارایه تصویر درست و دقیق سعی کردیم، بگوییم که فناوری هسته‌ای آن چیزی نیست که دشمن در رسانه‌ها القا می کند.

وی اظهار کرد: رادیوداروها، پلاسما، حفاظت در برابر اشعه، استفاده از فناوری هسته‌ای در بخش های صنعتی، استریلیزه کردن کلیه تجهیزات یک بار مصرف پزشکی از جمله کارهای بزرگی است که در حوزه‌های مختلف از سوی سازمان انرژی اتمی در حال انجام است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها