کد خبر: 509488
تاریخ انتشار :

هشدار مرکز افتا؛

نقص جدید در آیفون XS / امکان دسترسی به لیست مخاطبان و عکس‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آسیب‌پذیری دور زدن گذرواژه (passcode bypass) در نسخه ۱۲ iOS اپل می‌تواند به مهاجمان امکان دسترسی به عکس‌ها و مخاطبان (شامل شماره تلفن‌ها و ایمیل‌ها) را در گوشیهای آیفون XS و سایر دستگاه‌ها دهد.
این نقص به کسانی که به دستگاه آیفون آسیب پذیر دسترسی فیزیکی دارند اجازه می‌دهد تا صفحه احراز هویت دستگاه‌های دارای نسخه آخر Beta iOS ۱۲ و iOS ۱۲ را دور بزنند.
این تهدید برای چندین مدل از دستگاه‌های آیفون و همچنین جدیدترین مدل آن یعنی آیفون XS وجود دارد. هنوز اپل در خصوص این تهدید پاسخی نداده است.
همچنین این نقص اجازه دسترسی به عکس‌ها و ویرایش مخاطبان و تغییر عکس‌هایی که به تماس گیرندگان اختصاص داده شده است را فراهم می‌کند.
در این فرایند ویژگی‌های دسترسی اپل و Siri فریب داده می‌شوند. حمله توسط مهاجمینی انجام می‌شود که به صورت فیزیکی به دستگاه دسترسی داشته باشند و در دستگاه Siri فعال و Face ID خاموش باشد یا این قابلیت به صورت فیزیکی پوشیده شود.
دور زدن گذرواژه در آیفون به یک رویداد رایج در چند سال اخیر تبدیل شده است. دور زدن گذرواژه به طور مشابه در iOS ۱۰ مشاهده شده بود که از نقص موجود در Siri و VoiceOver استفاده شده است.
همچنین در نسخه های iOS ۹,۰ ، ۹.۱ و ۹.۱.۲ پژوهشگران نشان داده‌اند چگونه مهاجمان با استفاده از Siri می‌توانند گذرواژه را دور بزنند و به برنامه‌های iOS از جمله ساعت و تاریخ دسترسی پیدا کنند.
مورد دیگر درسال ۲۰۱۶ و با دور زدن iOS ۹.۳.۱ اتفاق افتاد که به مهاجمان اجازه می‌داد در توئیتر جستجو کنند و بدین ترتیب به عکس‌ها و مخاطبان یک دستگاه دسترسی داشته باشند.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها