کد خبر: 629595
تاریخ انتشار :

برق کوپنی‌ نمی‌شود

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: برق کوپنی نخواهد شد و انتشار چنین خبری دور از واقعیت است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» در واکنش به خبرهای منتشر شده مبنی بر کوپنی شدن برق در آینده نزدیک افزود: در واقع کوپنی شدن برق مفهوم خاصی ندارد و به هیچ عنوان خبرهای منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

وی ادامه داد: تنها قرار است مشترکانی که پرمصرف هستند، یارانه برق بیشتری را نسبت به کم مصرف ها پرداخت کنند به طوری که هر کسی بیشتر مصرف کند باید به طور پلکانی پرداختی بیشتری هم داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق ما بیش از دو برابر پیک میانگین در طول سال است. باید به سمتی برویم که با یک درصد کاهش مصرف برق، هزاران میلیارد تومان صرفه جویی کنیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار مگاوات در تولید و مصرف برق نا ترازی وجود دارد، افزود: در حال حاضر هیچ بحثی تحت عنوان جیره بندی برق مطرح نیست و صرفا در مناطقی که سقف مصرف برق را رعایت نکنند، برخی از محدودیت‌ها اعمال می شود.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در دو هفته اول شهریور ماه با افزایش دما مواجه خواهیم بود و در این شرایط قطعا صنعت برق تحت فشار خواهد بود و در صورتی که کمبود برق داشته باشیم، طبق جدول‌های خاموشی احتمالی برای ساعاتی قطعی برق خواهیم داشت، این در حالی است که با آغاز فصل پاییز با کاهش دما شرایط بهتر خواهد شد.

به  گزارش ایرنا، مصرف برق پس از چند روز کاهش، دوباره روند افزایشی خود را آغاز کرد به گونه‌ای که روز گذشته به رقم ۶۳ هزار و ۶۴۶ مگاوات رسید.

 

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها