کد خبر: 635586
تاریخ انتشار :

اولویت دیوان محاسبات پیشگیری باشد نه مچ گیری!

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات پیشگیری و پرهیز از مچ گیری را مد نظر قرار دهد، گفت: پیشگیری به مراتب بهتر از مچ گیری است لذا نباید اجازه داد مسیری غلط شکل بگیرد و بعد محبور به مچ گیری شد.

اولویت دیوان محاسبات پیشگیری باشد نه مچ گیری!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ابراهیم عزیزی پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دیوان محاسبات فارس با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق این سازمان، اظهار کرد: فلسفه این  جابجایی‌ها ایجاد تغییر و تحولات رو به جلو در یک سازمان است.

او با بیان اینکه دیوان محاسبات یکی از ارکان مهم مجلس شورای اسلامی است، افزود: این رکن برای همکاری، راهگشایی و ایجاد یک بستر قانونی برای پیشرفت کشور به عنوان مهم ترین رکن دیده می‌شود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه نظارت بر اجرای دقیق و صحیح قانون بر عهده دیوان است، انتظار مجلس نیز از دیوان نظارت جدی در این حوزه است.

او در بخش دیگری از سخنان خود توجه ویژه به امر مهم سرمایه‌گذاری از سوی دیوان را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به بودجه کشور که بخش اعظم آن به حقوق و دستمزد اختصاص دارد، نمی‌توان به بودجه دولتی در تکمیل پروژه‌ها و توسعه کشور تکیه کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران قانون مدار که دلسوزانه در خدمت مردم هستند، یک امر مهم است که دیوان باید بدان توجه جدی کند تا از این ظرفیت‌ها برای عمران و آبادانی کشور استفاده کرد.

عزیزی همچنین مقابله با فساد سازمان یافته را از دیگر وظایف دیوان محاسبات عنوان کرد و گفت: بازگشت منابع درامدی به استان فارس در حوزه اماکن میراثی، بانک‌ها، مالیات و... نیز یک مسئله مهم است که از دیوان انتظار می‌رود این موضوع مهم را نیز مد نظر قرار دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها