کد خبر: 635530
تاریخ انتشار :

هواشناسی کرمان نسبت به وزش باد و کاهش محسوس دما هشدار داد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: براساس بررسی نقشه‌های فعلی هواشناسی از فردا (پنجشنبه) وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی استان و کاهش محسوس دما در کرمان آغاز می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مریم سلاجقه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وزش باد در استان کرمان روز جمعه به بیشترین شدت خود خواهد رسید افزود: از روز جمعه (۳۰مهرماه) روند کاهشی دما در این استان آغاز و تا پایان هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: همچنین وزش باد در شرق و جنوبشرق این استان از جمله شهرستان های بم ،شهداد، فهرج، ریگان، نرماشیر، رودبار جنوب و زهکلوت پیش بینی می‌شود. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: همچنین کاهش دما در شمال و غرب این استان از جمله شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، صفاییه، کوه بنان، گلباف، لاله زار، ماهان، دشت خاک پیش بینی می‌شود. 

وی گفت: احتمال وزش توفان شن و خاک در شرق و جنوب شرق این استان، کاهش دید افقی، افزایش غلظت ریزگردها، احتمال شکستن ساقه ها و درختان جوان کاهش دمای کمینه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی نیز در این مدت دور از انتظار نیست. 

سلاجقه توصیه کرد: محصولات قابل برداشت را برداشت و به مکان های سرپوشیده انتقال دهند.

وی بیان کرد: افراد در اسرع وقت نسبت به جمع آوری و پوشش سازه گلخانه ها، سقف‌های موقت دامداری ها و سالن های پرورشی به دلیل وزش باد شدید اقدام کنند.

وی گفت: دامداران وجود سوخت کافی و کنترل سامانه های گرمایشی برای سالن های پرورشی از قبیل مرغداری ها، گلخانه ها و دامداری ها را مد نظر قرار داده و آب سامانه های آبیاری تحت فشار و سم پاشها برای جلوگیری از یخ‌زدگی تخلیه شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها