کد خبر: 640259
تاریخ انتشار :

راهنمای خرید بهترین نهال گردو در مناطق سردسیر در دی ماه 1400:

​اغلب یکی از چالش های جذابِ کشاورزان و باغداران عزیز، انتخاب نهال گردویی پربار و زودبازده می باشد. همچنین انتخاب نهال گردوی مناسب پرورش منطقه ی جغرافیایی شما، مسئله ی مهمی می باشد که حین خرید نهال گردو می بایست به آن توجه داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین نهال گردو در مناطق سردسیر در دی ماه 1400:
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اکنون در این مقاله قصد داریم به معرفی 2 نهال گردو مناسب پرورش در مناطق سردسیر بپردازیم پس لطفا در ادامه همراه ما باشید.

بهترین آب و هوای مناسب پرورش نهال گردو چیست؟

خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، حتما این جمله را بارها و بارها شنیده ایم، اما رسیدن به سود چشم گیر در کشاورزی و باغداری به آسانی رقم نمی خورد مگر با خرید وانتخاب نهال گردویی استاندارد که می تواند از نهالستان های معتبری همانند آریا نهال، گلد نهال، دکتر نهال و.. رقم خورد.

عموما بهترین منطقه ای که برای پرورش درختان گردو توصیه می شود، مناطق معتدل و سردسیر ایران می باشد. زیرا درخت گردو هر ساله در حدود 700 ساعت نیاز سرمایی دارد که در زمستان می بایست این سرما تامین شود. همچنین در فصل بهار و تابستان باید دمای هوا تا حداکثر 42 درجه برسد تا مغز گردو پوک نشود و همچنین موجب سوختگی، سیاه شدن و یا زرد شدن برگ درخت نهال گردو نشود.

البته باید در نظر داشت نهال های گردویی هم موجود می باشند که به گرمای تابستان بسیار مقاومت نشان می دهند و تا دمای 50 درجه ی سانتی گراد هم مقاومت خود را از دست نمی دهند اما در نهایت اکثر ارقام نهال گردو مناسب مناطق معتدل و سردسیر می باشند.

1501

نهال گردو کانادایی، درخت گردویی پیوندی مقاوم در برابر سرما:

شاید در نگاه اول به نام گردو کاندایی، تصور به آن کنید که این درخت گردو از ارقام وارداتی گردو می باشد، اما می بایست بدانید این نژاد گردو بیش از دو دهه است که به طور کامل بومی سازی شده است و با آب و هوای ایران هم به طور کامل سازگار شده است.

نهال گردو کانادایی از ارقام هم با پایه بذری و پیوندی باغات گردو به حساب می آید که این به معنی قیمت مناسب این نهال گردو در ارقام بذری و در ارقام پیوندی با قیمت بیشتر است. ارقام بذری به نسبت ارقام پیوندی قیمتی به مراتب پایین تر را دارا می باشند زیرا پایه ی نهال آن ها اصلاح نشده است. این نهال گردو در دومین سال پس از کشت به باردهی خود می رسد و تا نهایت 70 سال می تواند باردهی خود را اگر در شرایط سالم پرورش قرار گیرد، ادامه دهد.

همچنین شما می توانید با کلیک یا لمس لینک زیر به مشاهده ی قیمت، تصاویر و مشخصات نهال گردو کانادایی در وب سایت نهالستان آریا نهال بپزدازید:

https://ariyanahal.ir/product/ژنوتیپ-برتر-گردو-کانادایی/

از الگوی کاشت 10* 10 برای کاشت نهال گردو کانادایی استفاده می کنند زیرا رشد بسیار زیادی داشته و می بایست فضای کافی برای رشد ریشه، شاخه و برگ آن وجود داشته باشد.

مغز گردوی کاندایی درصد چربی مناسبی داشته و پوست چوبی گردوی آن هم به نسبت کاغذی بوده و آسان می توان آن را جدا نمود.

فصل برداشت این گردو در اواخر شهریور ماه می باشد و شما می توانید باردهی 200 کیلو گردوی سبز به ازای هر درخت بالغ این نهال گردو را انتظار داشته باشید.

چه تضمینی برای مقاومت درخت گردو کانادایی وجود دارد؟

درخت گردو کانادایی در فصل بهار جزء درختان دیرگل ده محسوب می شود. این اصطلاح به این معنی است که هنگامی که فصل بهار هنگام شکوفه و گل دهی درختان می باشد، نهال گردو کانادایی در حدود 15 الی 20 روز دیرتر از ارقام دیگر آغاز به گلدهی می کند، که این امر باعث می شود در سرماهای زمستانه ای که به یکباره در فصل بهار روی می دهد، مقاوم باشد و با ریزش گل مواجه نشود. همچنین در فصل زمستان هم اسیبی متوجه ی ریشه و تنه ی نهال گردو یا درخت نمی شود.

1502

دومین نهال گردوی خاص اما مقاوم در مناطق نسبتا سردسیر، نهال گردو قرمز:

شاید برای شما هم در ابتدا عجیب باشد که مگر می شود گردویی با مغز قرمز رنگ وجود داشته باشد. اما واقعیت امر این است که این رویا به حقیقت بدل شده است. درخت گردو قرمز از ارقام بسیار محبوب، نادر و گران قیمت باغات گردو محسوب می شود.

از نهال گردو قرمز برای احداث باغات تجاری گردو اغلب استفاده نمی شود، زیرا قیمت نهال گردو قرمز به نسبت سایر ارقام، بسیار بیشتر می باشد و معمولا برای ابعاد کوچک تر به صورت فانتزی مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

این نهال اصالتی آمریکایی داشته و از دومین سال پس از کشت باردهی ابتدایی خود را آغاز می کند. چربی و مزه ی دلچسبی دارد و می توان آن را جزء مغزهای خوش طعم و چرببا روغن گردوی مناسب دانست.

مناسب ترین فاصله ای که می توان برای پرورش نهال گردو توسرخ استفاده نمود، فاصله ی 7* 7 و یا 7*6 می باشد.

در بسیاری از فروشگاه های خاص و لاکچری ایران، فروش مغز گردوی قرمز را بر عهده گرفته اند و کشاورزان دغدغه ای از این بابت نخواهند داشت.

اما در آخر ممکن است برای شما این سوال پیش آید که چگونه می توان نهال گردویی سالم با ضمانت بازگشت کالا و مجوز های رسمی جهاد کشاورزی خرید نمود، ما به شما نهالستان آریا نهال را پیشنهاد می کنیم.

آریا نهال مرکز فروش بهترین ارقام نهال گردو با مجوز رسمی جهاد کشاورزی:

احداث باغ گردو، کنترل بیماری و آفات درختان گردو، سمپاشی، کود دهی، تهیه خاک مناسب، آبیاری اصولی و ... بسیاری از خدماتی که باغداران برای پرورش درختان گردوی خود سالیان سال صرف می نمایند، همگی هزینه های بسیار زیادی می باشد که نمی توان به سادگی از آن چشم پوشی کرد.

از همین حیث در گام اول خرید نهال گردوی استاندارد و سالم که قابلیت کشت در منطقه ی شما را داشته باشد، اصل باشد و از همه مهم تر دارای ضمانت بازگشت کالا باشد، از موارد بسیار مهمی می باشد که حین خرید نهال می بایست آن را رعایت نمایید.

مرکز فروش نهال گردو آریا نهال یکی از بهترین نهالستان های معتبر در ایران می باشد که فروش تمامی ارقام نهال میوه را با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و گواهی قرنطینه ارائه می دهد.

کافیست برای خرید با شماره تماس های مجموعه آریا نهال (09143336029 – 09143336024) و یا نشانی وب سایت نهالستان آریا نهال (https://ariyanahal.ir/) ارتباط بر قرار نمایید.

نهالستان آریا نهال، با  کمک با بهترین مهندسین کشاورزی، تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی و با مجوز رسمی از اصناف باغداری ایران، در این تلاش است تا با کیفیت ترین نهال های مثمر وغیر مثمر را به شما عزیزان ارائه نماید. شما علاقه مندان می توانید در هر نقطه از ایران عزیزمان که قرار دارید تنها با یک تماس نسبت به خرید نهال، ثبت سفارش خود را صورت نمایید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها