کد خبر: 644153
تاریخ انتشار :

کاهش قیمت دلار

نظرسنجی رویترز از استراتژیست‌ها نشان می‌دهد که دلار آمریکا حداقل برای سه تا ۶ ماه دیگر قدرت خواهد داشت و برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و صعود آن تغییر قابل‌توجهی در انتظارات بازار نیاز است

کاهش قیمت دلار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت دلار در این هفته آینده چگونه می شود؟ قیمت دلار نسبت به آخرین معاملات کاهش یافت. قیمت دلار هرروز متغیر است.قیمت دلار غیر قابل پیش بینی است .

 

نظرسنجی ۳۱ ژانویه تا دوم فوریه پیش‌بینی می‌کند که انتظار نمی‌رفت دلار نسبت به سطوح فعلی پیشرفت چشمگیری داشته باشد اما از سال ۲۰۲۱ سودهای چشمگیر خود را حفظ کرده است. 

 

تورم بالای چند دهه در ایالات‌متحده و بخش‌های دیگر جهان، فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی را بر آن داشته تا برخی از اقدامات محرک اعمال‌شده در همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ را لغو کنند. این تغییر ناگهانی در انتظارات سیاستی منجر به جهش قیمت سهام در ماه گذشته شد و شاخص اس اندپی ۵۰۰ بدترین شروع سال خود از زمان بحران مالی را نشان داد.

 

 

وزارت خزانه داری ایالات متحده با افزایش بازدهی برخی شاخص‌ها با سریع‌ترین سرعت از سال ۲۰۰۹ در ژانویه به این موضوع توجه کرده است زیرا معامله‌گران بر روی سرعت سریع‌تر سیاست‌های انقباض فدرال رزرو شرط‌ بندی می‌کنند و این زمینه مساعدی برای تثبیت موقعیت قوی دلار است. شاخص دلار در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷ درصد افزایش یافت که بهترین عملکرد آن از سال ۲۰۱۵ بوده است اما امسال تنها ۰.۲ درصد رشد داشته است.

بیش از ۷۵ درصد از پاسخ‌دهندگان (۳۳ نفر از ۴۳ نفر) گفتند که تسلط دلار حداقل سه تا ۶ ماه دیگر ادامه خواهد داشت و از این میان، ۱۴ نفر اظهار کردند که دوره زمانی دارد و ۱۱ نفر نیز دوره ۶ تا ۱۲ ماه و هشت نفر گفتند که بیش از یک‌سال خواهد بود. از بین ۱۰ نفر باقیمانده، ۸ نفر کمتر از سه ماه را انتخاب کردند و تنها دو نفر گفتند که دیگر تمام شده است.

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها