کد خبر: 644318
تاریخ انتشار :

قیمت مسکن در تهران بعد از لغو تحریم ها

قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

قیمت مسکن در تهران بعد از لغو تحریم ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش سعی کردیم  از هر منطقه ۲۲ گانه تهران یک مورد  قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کنیم.

توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

بانک‌ها قصد فروش املاک مازاد خود را ندارند

مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با گسترش نیوز گفت: یک نفر می‌خواست مادر خود را بفروشد، مردم به او گفتند مادرت را نمی‌توانی بفروشی. آن فرد مدعی شد قیمتی می‌گویم که نخرند. املاک مازاد بانکی هم به همین روال است. املاک مازاد را به اسرائیل که نمی‌فروشیم. قرار بود این املاک را به هم‌وطن خودمان بفروشیم. بانک‌ها عمدا قیمت نجومی تعیین می‌کنند تا در نهایت فروخته نشود. کارشناس دادگستری قیمت بالا برای املاک مشخص می‌کنند. به حدی قیمت املاک مازاد بانک‌ها بالاست که متقاضی ندارد. اگر قصد فروش دارند، باید در قیمت‌ها تجدیدنظر کنند. در غیر این صورت راحت به مردم بگویید قصد فروش نداریم.

قلی‌خسروی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز متوقف شده است. بانک‌ها ورود چندانی به این حوزه ندارند. تمامی املاک خالی کشور متعلق به بانک‌ها و نهادها است. مردم خانه خالی از سکنه ندارند. مردم خانه‌های اضافی خود را اجاره می‌دهند تا درآمدی داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها