کد خبر: 660841
تاریخ انتشار :

انهدام بزرگترین باند سرقت دلار در تهران

​جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انهدام بزرگترین باند هشت نفره سرقت دلار به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهمان از پیک‌های موتوری صرافی‌ها زورگیری می‌کردند.

انهدام بزرگترین باند سرقت دلار در تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، سردار حمید هداوند با اشاره به دستگیری بزرگترین باند سرقت دلار در تهران اظهار کرد: با وقوع یک فقره زورگیری و سرقت دلار از راکب پیک موتوری به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در میدان فردوسی، بررسی موضوع و رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنابرحساسیت موضوع، بلافاصله ماموران وارد عمل شدند. تحقیقات میدانی مشخص کرد که سارقان با جعل عنوان مأمور جلوی راکب پیک موتوری را گرفته و پس از ضرب و جرح شدید و استفاده از سلاح سرد، دلارهای وی را دزدیده اند.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: همین اطلاعات کافی بود تا مأموران استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی کشف جرم را آغاز کنند. آن ها در گام بعدی متوجه شدند که یک زاغ‌زن مسیر تردد پیک موتوری را به سارقان مسلح اطلاع داده ‌است.

هداوند گفت: تحقیقات شبانه‌روزی کارآگاهان مشخص کرد که زاغ‌زن فردی سابقه‌دار بوده و چندین بار به علت سرقت دلار تحمل کیفر داشته و ساکن یکی از محله‌های جنوبی تهران است.

وی ادامه داد: زاغ‌زن این باند بلافاصله دستگیر شد. تحقیقات برای دستگیری متهمان پرونده ادامه داشت تا اینکه سرقت به عنف دیگری با همین شگرد از یک پیک موتوری به کارآگاهان اداره پنجم گزارش شد.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ماموران بلافاصله راهی صحنه جرم شدند و با بررسی‌های تخصصی هویت و مخفیگاه دو  سارق حرفه‌ای را که در سرقت حضور داشتند، شناسایی کردند. در ادامه ماموران با کمترین زمان ممکن موفق به دستگیری آن‌ها در مخفیگاهشان شدند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، هداوند اظهار کرد: دو سارق حرفه‌ای پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی به جرم زورگیری با همکاری پنج همدستشان معترف شدند. در شاخه دیگری از بررسی‌ها، ماموران مخفیگاه تمام متهمان را شناسایی کردند و پس از  هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات همزمان، پنج سارق دیگر این پرونده نیز دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به جرم خود مبنی بر جعل عنوان پلیس، زورگیری، آدم‌ربایی، ضرب و جرح و هشت فقره سرقت از پیک‌های موتوری‌ صرافی‌های تهران به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

هداوند گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات پلیسی همچنان ادامه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها