کد خبر: 625783
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌هد

رستم قاسمی وزیر نفت می‌شود

طبق اطلاع خبرنگار «نامه‌نیوز» رستم قاسمی جدی‌ترین گزینه وزارت نفت در دولت رئیسی است و شاید بهتر باشد که او را گزینه قطعی برای این پست بنامیم.

رستم قاسمی وزیر نفت می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز– کمتر از یک ماه مانده تا سیدابراهیم رئیسی کار خود را رسما شروع و کابینه‌اش را معرفی کند. گمانه‌زنی‌ها درباره همکاران احتمالی او در دولت اما هر روز داغ‌تر و البته دقیق‌تر می‌شود. طبق آخرین اطلاع خبرنگار «نامه نیوز» رئیس جمهور منتخب درباره وزارت نفت به جمع بندی رسیده و قصد دارد که این وزارتخانه بزرگ و مهم را به رستم قاسمی بسپارد.

همان وزیر احمدی‌نژادی که در روزهای گذشته نامش از یک سو در لیست وزرای احتمالی بوده و از سوی دیگر در فهرست شهرداران احتمالی. بر اساس شنیده‌های خبرنگار «نامه نیوز» اما او شهردار بشو نیست و قرار است که در وزارت نفت به کار گرفته شود. البته خودش تا چند وقت پیش خود را در قد و قواره ریاست جمهوری می‌دید. از ماه‌ها قبل از انتخابات سازش را می‌زد و اصرار هم داشت که مصداق کاندیدای نظامی نیست. از اولین نفرهایی بود که نامزدی خود در انتخابات 1400 را رسانه‌ای کرد و با وجود اینکه تاکید داشت به نفع کسی کنار نمی‌رود، نهایتا به نفع رئیسی کنار کشید!

در این بین دیداری نیز با محسن رضایی و سعید محمد داشت که گمانه ائتلاف آنان باهم را ایجاد کرد. تصمیم نهایی او اما نشان داد که طرف برنده را شناخته و ترجیح می‌دهد در تیم او باشد. 

این وزیر احمدی‌نژاد که در دوران مسئولیت خود با حواشی متعددی از جمله ماجرای گم شدن دکل مواجه بود، درحالی به وزارت نفت برخواهد گشت که همچنان از جمله چهره‌ها پرحاشیه به شمار می‌رود. مشخصا در همین چند ماه اخیر بارها اظهارنظرهای جنجالی و خبرساز داشت. مثلا سخنانش درباره نقش ایران در سوریه و یمن که اگرچه از سوی وزارت خارجه ایران تکذیب شد اما روزها در صدر اخبار و مورد توجه بود.

در شرح سوابق و پیشینه این گزینه وزارت نفت که گویا دیگر قطعی شده است، باید به این اشاره کرده که مهندسی عمران خوانده، یکی از فرماندهان سپاه در سال‌های دفاع مقدس بوده، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌انبیاء بوده و مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی بسیاری را به عهده گرفته است. 

او در سال 90 و به انتخاب احمدی‌نژاد وزیر نفت شد. در دولت اول روحانی نیز با حکم جهانگیری مشاور معاون اول بود. 

رستم قاسمی بعد از آن اما تصمیم گرفت که خود را آماده کارزار 1400 کند، برای همین هم مدام مصاحبه کرد و اظهار نظر. از توییتر و فضای مجازی هم غافل نبود. در پی همه این تلاش‌ها به این نتیجه رسید که شانسی ندارد و بهتر است با یک انتخاب درست فرصت حضور در دولت و یا مناصب دیگر را به خود بدهد. همین طور هم شد و او اکنون جدی‌ترین گزینه وزارت نفت در دولت رئیسی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها