کد خبر: 629472
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه نیوز با حسین سبحانی‌نیا؛

رئیسی، پایداری را غافلگیر کرد

فعال سیاسی اصولگرا گفت:انتظارات امروز جبهه پایداری شاید از باب سهم خواهی نباشد و انتقادهایی که مطرح می کند دلسوزانه باشد چون چنین نقدهایی را از سایر مجموعه نیز شاهد هستیم.

رئیسی، پایداری را غافلگیر کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: تا پیش از اعلام رسمی وزرای پیشنهادی تصور بر این بود که پایداری ها حامی نخست دولت سیزدهم باشند اما به یکباره گویا ورق برگشت و آنها منتقد درجه یک دولت شده اند.

حسین سبحانی نیا درگفتگو با نامه نیوز درباره علت انتقاد پایداری ها به دولت سیزدهم گفت: هرچند قضاوت زود است اما بررسی فضای کنونی نشان نمی دهد که یک تقابل جدی بین پایداری با دولت وجود دارد. البته قبلا این نگرانی بود که حضور جریان پایداری اطراف آقای رئیس جمهور پررنگ باشد و اعضای کابینه تحت تأثیر این جریان انتخاب شوند ولی در عمل این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: آقای رئیسی وزرایی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که برخی از آنها شناخته شده نیستند و خارج از تشکل ها و مجموعه های سیاسی دائر و رایج تعریف می شوند. این اتفاق شاید برخی مجموعه ها را غافلگیر کرد، حداقل چنین کابینه ای خلاف انتظارشان بود. از جمله برای جبهه پایداری شاید چنین ذهنیتی بود که انتظار حضور بیشتری از نیروهای شان را در دولت داشتند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه پایداری در مقطع کنونی وارد فاز تقابلی با دولت نمی شود، اظهار کرد: هرچند شاید انتقاداتی داشته باشند اما در برخی موارد یک دستی هم بین آنها دیده نمی شود. مثلا در موضوع بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات دیدیم یکی از نمایندگان همسو با پایداری به عنوان مخالف و نماینده دیگر از جبهه پایداری به عنوان موافق صحبت کرد.

وی درباره سهم خواهی جبهه پایداری از دولت سیزدهم یادآور شد: انتظارات امروز جبهه پایداری شاید از باب سهم خواهی نباشد و انتقادهایی که مطرح می کند دلسوزانه باشد چون چنین نقدهایی را از سایر مجموعه نیز شاهد هستیم. در واقع این دیدگاه هست که نیروهای با تجربه، کارآمد و قوی تری باید به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی می شدند.

سبحانی نیا گفت: هرچند در مجموع وزرای جوان با تحصیلات متناسب حوزه کاری و حتی عملکرد مثبت معرفی شدند اما این دیدگاه در میان سلایق مختلف جریان اصولگرایی وجود دارد که این افراد تاکنون در این وزارتخانه ها فعالیت شاخصی نداشتند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها