کد خبر: 631577
تاریخ انتشار :

طالبان: قرار گرفتن نام مقامات ما در لیست سیاه آمریکا نقض آشکار توافقنامه دوحه است

طالبان در بیانیه‌ای نسبت به قرار دادن اسامی برخی اعضای جدید کابینه افغانستان در لیست تحریم‌های آمریکا هشدار داد.

طالبان: قرار گرفتن نام مقامات ما در لیست سیاه آمریکا نقض آشکار توافقنامه دوحه است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد، موضع اخیر پنتاگون که برخی از اعضای کابینه امارات اسلامی یا اعضای خانواده شبکه حقانی در لیست سیاه آمریکا قرار دارند، نقض آشکار توافقنامه دوحه بوده که نه به نفع ایالات متحده و نه به نفع افغانستان است.

بر اساس این بیانیه، خانواده حقانی بخشی از امارت اسلامی هستند و نام و سازمان جداگانه ای ندارند و در توافق دوحه همه مقامات امارت اسلامی بدون هیچ استثنا بخشی از تعامل با ایالات متحده هستند و باید از لیست سیاه سازمان ملل متحد و ایالات متحده حذف شوند و این خواسته همچنان معتبر است.

به گفته طالبان، اینکه آمریکا و سایر کشورها نظرات تحریک آمیز خود را ابراز می‌کنند و یا سعی می‌کنند در امور داخلی افغانستان مداخله کنند، از سوی طالبان به‌شدت محکوم است.

طالبان هشدار داد که اظهارات این چنینی مقامات آمریکایی تکرار آزمایشات ناموفق گذشته بوده و به ضرر ایالات متحده می‌باشد و این گروه انتظار دارد این سیاست‌های نادرست در اسرع وقت از طریق دیپلماتیک برطرف شود.

این بیانیه در حالی منتشر شده که طالبان روز سه‌شنبه کابینه جدید افغانستان را اعلام کرد. در این لیست اسامی 4 تن از اعضای خانواده حقانی سرکرده فعلی القاعده قرار دارد که تحت تعقیب و تحریم‌های آمریکا هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها