کد خبر: 640598
تاریخ انتشار :

کرملین: روسیه توقف گفتگوها درباره ضمانت‌های امنیتی را تحمل نمی‌کند

سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) گفت، گفتگو درباره ضمانت‌های امنیتی که مسکو به آمریکا پیشنهاد کرده، نشان خواهد داد که آیا ایالات متحده حامی حل نگرانی‌های دوجانبه به صورت موثر است یا می‌خواهد به صورت نامحدود این گفتگوها را متوقف کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با بیان این که طرف روس به صورت قاطع گزینه دومی را درباره تضمین‌های امنیتی تحمل نخواهد کرد، ادامه داد: این گفتگوها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها آماده هستند تا پاسخی مناسب را ارائه دهنده یا ترجیح می‌دهند این روند متوقف بماند و تلاش می‌کند گفتگوها مدت‌ها به این منوال ادامه یابد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت: مسکو نیاز به تصمیمی خاص و سریع درباره تضمین‌های امنیتی دارد که به نفع روسیه است. من در حال حاضر خوش بینی محتاطانه خود را حفظ می‌کنم و به رایزنی‌هایی که منتظر آن هستیم امیدوار خواهم بود.

وی ادامه داد: روسیه می‌داند که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نمی‌تواند تحریم‌ها را لغو کند و احتمالا آنها را برای مدت زمانی طولانی در جای خود نگه می‌دارد. بسیاری از رویه‌ها تدوین شده هستند، به این معنی که یک رئیس جمهور فقط می‌تواند در محدوده قوانین و اقداماتی که توسط کنگره به تصویب رسیده، عمل کند. این تحریم‌ها احتمالا به دلیل بن‌بست سیاسی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌هاست، به همین دلیل رئیس‌جمهور نمی‌تواند همه آن را لغوکند. ما آن را به خوبی درک می‌کنیم و می‌دانیم که باید مدت زیادی با این تحریم‌ها زندگی کنیم.

وی همچنین افزود، آزمایش اخیر موشک فراصوت روسیه ممکن است تضمین‌های امنیتی روسیه را برای غرب متقاعد کننده‌تر کند.

پسکوف همچنین گفت، پیشروی ناتو به سمت اوکراین، گرجستان و مولداوی، مساله مرگ و زندگی برای روسیه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها