کد خبر: 642215
تاریخ انتشار :

امیرعبداللهیان راهی چین شد

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت «وانگ یی» همتای چینی و به منظور گفت‌وگو با مقامات چین، امروز (پنجشنبه) در رأس یک هیأت بلند پایه سیاسی، راهی پکن شد.

امیرعبداللهیان راهی چین شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فارس: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت «وانگ یی» همتای چینی و به منظور گفت‌وگو با مقامات چین، امروز (پنجشنبه) در رأس یک هیأت بلند پایه سیاسی، راهی پکن شد.

بررسی روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین گفت‌وگو در‌باره موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله دستورکارهای سفر رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به چین است.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به چین بعد از تصدی این سمت است. وزیر خارجه چین نیز اوایل فروردین ماه سالجاری به منظور امضای سند برنامه جامع همکاری ایران و چین به تهران سفر کرده بود.

امیرعبداللهیان و وانگ یی در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با یکدیگر دیدار کرده بودند و در این مدت نیز چند بار به صورت تلفنی و یک بار هم به صورت مجازی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته بودند.

براساس اعلام «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است ۲۴ دی ماه (۱۴ ژانویه) با «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در این کشور دیدار کند.

پیش از این «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی روز دوشنبه ۲۰ دی ماه با خبرنگاران از سفر آخر هفته امیرعبداللهیان به پکن بنا به دعوت همتای چینی خبر داد و درباره سند جامع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و اقدامات عملیاتی در حوزه صنعت و نفت و گاز نیز خاطرنشان کرد: آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه آخر این هفته به دعوت «وانگ یی» همتای چینی خودش عازم چین است و موضوعات مختلفی را در دستورکار برای گفت‌وگوها داریم و نقشه راه ۲۵ ساله یکی از این موضوعات است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها