کد خبر: 646666
تاریخ انتشار :

گزارشی از روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین به رومانی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در گزارشی روند انتقال ایرانیان مقیم این کشور به رومانی را شرح داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این مطلب آمده است:

- بر اساس قوانین دولت رومانی اتباع هر کشور ثالث می توانند از مرزهای رومانی با گذرنامه  وارد خاک این کشور شوند.

- برخورد نیروهای مرزی رومانی با مهاجرین ایرانی بسیار انسان دوستانه و امکانات رفاهی لازم در مناطق مختلف مرزی  از سوی دولت رومانی و سازمان های مردم نهاد برای کلیه مهاجرین مهیا شده است. کسانی که جائی برای اسکان نداشته باشند آنها را به خوابگاه هایی انتقال داده تا زمینه سفرشان فراهم شود.

- محدودیتی در مدت اسکان در این خوابگاه ها  وجود ندارد ولی خود مهاجرین ترجیح می دهند هر چه سریع تر این خوابگاه ها را ترک نمایند.

- افرادی که وارد رومانی می شوند از روند صدور روادید و استقبال اعلام رضایت دارند و در مبادی ورودی از این افراد پذیرایی شده و سیم کارت تلفن رومانی در اختیار آنها می گیرد.

- مشکلی برای اخذ روادید و ورود به رومانی وجود ندارد.

- انتقال ایرانیان از نوار مرزی مشترک اوکراین- رومانی  بسمت بخارست و برخی از شهرهای رومانی جهت بازگشت به ایران از طریق تلفن و پیام های واتساب صورت می پذیرد.

- با هماهنگی نمایندگی در کوتاهترین زمان ممکن افرد در بخارست در  هتل اسکان داده می شوند،  سپس‌ وعده غذایی سه‌گانه برای آن عزیزان توسط سفارت  تامین می‌گردد.

- تا روز پنجشنبه  نزدیک به ۲۰۰ نفر در هتل در بخارست اسکان داده شده اند . 

- روز پنجشنبه مورخ ۱۲ اسفند مجموعا  ۵۰ نفر در هتل ، ۱۶ نفر در ویلا و ۳۰ نفر در خانه های ایرانی‌ها (دوستان ایرانی)  در بخارست مستقر هستند.

- بیش از ۵۰ خودرو ( میانگین سرنشین هر خودرو ۳ تا چهار نفر ) جهت سفر به ایران و ترکیه  از مسیر بلغارستان راهنمایی شده اند.

- طی روزهای گذشته بیش از ۳۵۰ نفر  ایرانی از اوکراین  وارد خاک رومانی شده اند و ورود ایرانی ها به رومانی سیر صعودی دارد.

- شماره تماس اختصاصی ستاد بحران اوکراین این نمایندگی به همراه شماره تلفن و واتساب همکاران در این نمایندگی بصورت ۲۴ ساعته فعال می باشد  و طی روزهای اخیر به بیش از یک هزار تلفن و پیام های واتساب پاسخ داه شده است.

- تا کنون هشت اطلاعیه در خصوص نحوه خروج از اوکراین و ورود به رومانی، مسیر های تردد در داخل رومانی و قوانین و اطلاعات کاربردی در خصوص اقامت در رومانی و عزیمت به تهران صادر گردید.

- هماهنگی لازم برای عبور رانندگان کامیون از رومانی، از طریق رایزنی با مقامات محل و صدور مجوز عبور از رومانی انجام شد و رانندگان یک به یک در حال ورود به رومانی برای عزیمت به کشور هستند.

- هماهنگی لازم برای برقراری پرواز چارتر با تهران و بخارست در حال انجام است.

- خدمات کنسولی از قبیل ویزا، صدور گذرنامه (برای هموطنانی که گذرنامه آنها مفقود و یا جا مانده است) و سایر موارد در بخش کنسولی سفارت کشورمان در بخارست بصورت رایگان انجام می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها