کد خبر: 655008
تاریخ انتشار :

سعید جلیلی می‌خواهد جنگ شود!

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار دیده‌بان ایران با غلاعمعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی را در ادامه خواهید خواند.

سعید جلیلی می‌خواهد جنگ شود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

*آقای ایمن‌آبادی! روز گذشته خبری مبنی بر درگیری لفظی آقای لاریجانی و جلیلی بر سر خارج شدن یا نشدن از ان پی تی منتشر شد، نظر شما در این باره چیست؟

بنده از درگیری آقای لاریجانی با جلیلی باخبر نیستم. اما این خیلی روشن است که با دیدگاهی آقای جلیلی دارد کشور اداره نخواهد شد! زیرا آقای جلیلی فقط در پی جنگ آفرینی است! تمامی کسانی که انتخابات را مهندسی کردند و ابراهیم رئیسی را رئیس جمهور کردند باید در فردای روز قیامت جوابگو باشند! نگذاشتند که مردم حق انتخاب داشته باشند. الان دیگر درگیری و دعوای فلانی و فلانی اصلا مطرح نیست؛ موضوع نان و جان مردم است! دولت برای افزایش قیمت کالاها و حذف ارز ترجیحی و دست بردن در جیب مردم از مجلس مجوز گرفت! به محض انتشار سند بودجه ۱۴۰۱ حنجره‌یمان پاره شد بس که هوار زدیم که مگر می‌شود مالیات را از ۲۱۸ میلیارد تومان به ۶۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد؟! این مصداق بارز زدن جیب مردم است! آقای نماینده‌ای که در کمال گستاخی و پرویی داد می‌زند که آهای مردم ایران ما پشت شما هستیم، چرا دروغ می‌گویی؟! تو به عنوان نماینده مجلس به دولت اجازه دادی که قیمت همه کالاها را افزایش دهد حالا حرف از مردم می‌زنی؟! همین آقای نیکزاد گفت وقتی به کلیات مجلس رای دادید یعنی شما حذف ارز ترجیحی را پذیرفتید! آقای نماینده می‌گوید که یارانه باید ۶۰۰ هزار تومان شود! مرد حسابی چرا آنقدر دروغگویی؟! مگر در بودجه چنین رقمی برای افزایش یارانه آورده شده؟! مردم دیگر از این اداهای پوپولیستی شما خوششان نمی‌آید! رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی توهین به شعور مردم ایران است.

وحیدی یکبار هم به آشپزخانه خانه‌اش نرفته که میگوید فقط ۴ قلم کالا گران شده است! / اغذیه فروشی‌ها در حال ورشگستگی و تغییر شغل هستند چون مردم توانایی خرید یک عدد ساندویچ را هم ندارند! / اظهارات سخیفانه وحیدی حد و مرز ندارد! / وقتی شما روغن را گران می‌کنید دیگر نمی‌توانید هوار بکشید که چرا لاستیک گران شد! / استعفای عبدالملکی کافی نیست، او باید دادگاهی شود! / هر چقدر فحش و بد و بیراهی که به نظام و جمهوری اسلامی می‌دهند مقصرش عبدالملکی و دولت ابراهیم رئیسی است! / چه خوشتان بیاید چه نه سفره مردم به برجام و روابط با کشورها گره خورده است!

*در خصوص همین افزایش قیمت کالاها، سردار وحیدی، وزیر کشور در تلویزیون ادعا کرد که تنها قیمت ۴ قلم کالا افزایش پیدا خواهد کرد اما ما مشاهده می‌کنیم از اقلام ضروری بگیرید تا غیرضروری، همه و همه به شدت دچار افزایش قیمت شده‌اند!

هر کسی که این حرف دروغ را مطرح می‌کند، یکبار هم به آشپزخانه خانه خودش نرفته است! شما هر غذایی درست کنید، نیاز به روغن دارد! اغذیه فروشی‌ها در حال ورشگستگی و تغییر شغل هستند چون دیگر مردم توانایی خرید یک عدد ساندویچ را هم ندارند! آنقدر این فرد سخیفانه این حرف را می‌زند که حد ندارد! وقتی شما روغن را گران می‌کنید دیگر نمی‌توانید هوار بکشید که چرا لاستیک گران شد! استعفای عبدالملکی کافی نیست، او باید دادگاهی شود! اینجا مگر مهدکودک است؟! یک آدم متوهمی مثل عبدالملکی آمد همه چیز را به‌هم ریخت و رفت؛ به همین راحتی! چه کسی جوابگوی وضعیتی است که عبدالملکی برای کشور درست کرده؟! هر چقدر فحش و بد و بیراهی که به نظام و جمهوری اسلامی می‌دهند مقصرش عبدالملکی و دولت ابراهیم رئیسی است! مسئولان متوهم‌اند، مشکل روانی دارند و باید بروند تست سلامت روان بدهند. این فرد در کمال پررویی می‌گوید گران شدن دلار ربطی به تحریم‌ها ندارد! سفره‌‎ای که به برجام گره خورده را می‌گویید گره نمی‌زنیم؟! چه خوشتان بیاید چه نه سفره مردم به برجام و روابط با کشورها گره خورده است! شما نمی‌توانید بگویید که می‌خواهم یک اقتصاد پویا داشته باشم اما با همه کشورها قهرم!

هند نفتش را از روسیه می‌خرد آن‌وقت عبداللهیان نمازش را انجا می‌خواند! / ضعیف‌ترین کابینه در طول عمر نظام جمهوری اسلامی، کابینه دولت ابراهیم رییسی است!

افغانستان ما را راه نمی‌دهد! شما نگاه کنید هند از سمتی؛ صراحتا اعلام کرد که نفت را از روسیه می‌خرد نه ایران و از سویی دیگر به پیامبر اسلام توهین می‌کند اما امیر عبداللهیان به آنجا رفته و نماز می‌خواند! آقای عبداللهیان نمی‌شود در خانه خودت نماز بخوانی؟! رسانه‌ها چرا سکوت کردند؟! شرایط کشور به‌شدت بحرانی است، به‌ولله که دلم به حال این نظام می‌سوزد. ضعیف‌ترین کابینه در طول عمر نظام جمهوری اسلامی، کابینه دولت ابراهیم رییسی است!

اگر حاکمیت مردم را کنار بزنند، باید فاتحه همه چیز را بخوانیم  / رئیسی دیگر رای همان طرفداران خودش را هم ندارد!

*آقای ایمن‌آبادی! نکته حائز اهمیت این است که دولت ابراهیم رئیسی مورد حمایت کسانی‌ست که جزو مقامات عالی‌رتبه این نظام هستند! مگر در این صورت اظهارنظر رسانه‌ها و مردم اهمیتی برای حاکمیت دارد؟

هر حکومتی که حمایت مردم را نداشته باشد، محکوم به فناست! اگر حاکمیت مردم را کنار بزنند، باید فاتحه همه چیز را بخوانیم؛ برای نظام راهی جز گرفتن مشروعیت خواستن از مردم باقی نمانده است. من چند وقت پیش گفتم آقای رئیسی اگر دوباره کاندیدای انتخاب شوید، دیگر رای همان ۲۵ درصدی که قبلا به شما رای داده بودند را ندارید! ۷۰ درصد کسانی که به رئیسی رای دادند دیگر هیچ تمایل و کششی نسبت به او نداشته و هرگز دوباره به او را نمی‌دهند. درست است که رئیسی شخص توانمندی نیست اما بسیار فرد خوب و پاکدست است!

رئیسی اصلا رئیس جمهور خوبی نیست / صفر تا صد زندگی و فعالیت‌های قالیباف پر از ابهام است / رئیسی آدم فاسدی نیست!

*شما اذعان کردید که آقای رئیسی خوب و پاکدستی است اما واقعیات چیز دیگری از شخصیت وی به ما می‌گوید! آقای رئیسی هر روز یک وعده و شعاری را به مردم قول می‌دهد اما فردا نشده صحبت‌هایش دروغا از آب در می‌آید!

این جزو سیاست‌های کشور است و هیچ ربطی به پاکدستی وی ندارد! رئیسی نسبت به قالیباف بسیار فرد ساده‌ای است! ابهامی که در مورد خود قالیباف و خانواده‌اش وجود دارد در خصوص رئیسی وجود ندارد! رئیسی اصلا رئیس جمهور خوبی نیست؛ بنده هم کاملا این را قبول دارم اما به اعتقاد بنده وی اصلا آدم فاسدی نیست! صفر تا صد زندگی و فعالیت‌های قالیباف پر از ابهام است اما در خصوص ابراهیم رئیسی چنین ابهاماتی وجود ندارد!

*بالاخره آقای رییسی هم ۴۰ سال در دستگاه قضا مسئولیت داشته!

این‌ها نشان‌دهنده ضعف مدیریت است. بزرگترین فسادها در جمهوری اسلامی در همین دولت ابراهیم رئیسی اتفاق خواهد افتاد.

*آقای ایمن‌آبادی! با این تفاسیر این درست است که بگویید رئیسی انسان خوبی است؟ اینکه نمی‌شود بگویید رئیسی خودش خوب است کابینه‌اش بد است! پس چه کسی به این اشخاص چنین مسئولیت‌هایی داده است؟!

حرف من این است که آقای رئیسی مدیریت اجرایی بلد نیست!

*اما کارنامه آقای رئیسی در قوه قضاییه هم چندان قابل قبول نیست؛ همان زمان که آقای اژه‌ای به ریاست قوه منصوب شدند صراحتا اعلام کردند که هیچ تحولی در قوه رخ نداده! این اظهارات وی دقیقا برخلاف ادعاهای ابراهیم رئیسی در زمان ریاستش بود!

ایشان رئیس و مدیر نیست نمی‌شود از وی انتظار مدیریت کارآمد را داشت اما این قضیه هیچ ربطی به فاسد بودن یا نبودنش ندارد! نباید مسائل را با هم قاطی کرد!

دروغ گفتن رئیسی نشان از فاسد بودن او نیست! / فاسد کسی است که پستونک نوه‌اش را در ترکیه خریداری می‌کند!

*ابتدا باید مشخص کنید که منظور شما از فاسد بودن یا نبودن یک شخص چیست؟ اینکه هر روز یک دروغ را به مردم می‌گوید این نشانه فساد نیست؟

دروغ گفتن رئیسی نشان از فاسد بودن او نیست. فاسد کسی است که پستونک نوه‌اش را در ترکیه خریداری می‌کند! فاسد کسی است که چفیه بر گردن در مورد مدیریت جهادی حرف می‌زند اما خانواده‌اش برای خرید به کشورهای دیگر می‌روند! بنده به جرات می‌گویم خود شخص آقای رئیسی و خانواده‌اش کاملا سالم و بدون فساد هستند!

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها