کد خبر: 671733
تاریخ انتشار :

مسئولان بدانند که به مردم بدهکارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسئولان باید حس کنند که به مردم بدهکارند و باید بیشتر تلاش کنند که خواسته های مردم عملی شود.

مسئولان بدانند که به مردم بدهکارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امروز چهار‌شنبه 26 بهمن موضوع نخست «آخرین برنامه رادیویی جام انقلاب» بررسی اهمیت مسئولیت‌پذیری، تدابیر و تصمیمات صحیح مدیران ارشد دستگاه های اجرایی در تصویرسازی کارآمدی جمهوری اسلامی نزد افکارعمومی بود. از جمله مصادیق تصمیمات غلط مدیریتی -که امروز زمینه نارضایتی و گلایه مندی مردم را فراهم آورده- نوع رفتار آموزش و پرورش در اعلام تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس زمان بارش برف، رشد ناموجه قیمت مسکن، شبهات مربوط به نحوه پیش فروش خودرو و عدم پاسخگویی مناسب درباره بازار ارز است. همه این مصادیق با معیشت و سفره مردم ارتباط مستقیم دارند بنابراین انتظار می رود رسانه ها صدای مردم را به گوش دستگاه های نظارتی برسانند و دستگاه های نظارتی نیز با ورود جدی به موضوعات زمینه آرامش فکری جامعه را فراهم آورند.

اسماعیل کوثری میهمان تلفنی برنامه در همین رابطه گفت: مردم خالصانه برای دفاع از نظام و انقلاب به میدان می آیند و همواره طی 44 سال اخیر حمایت فیزیکی خود را از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه راهپیمایی 22 بهمن به جهانیان نشان داده اند، این موضوع وظیفه و مسئولیت مجلس و دولت را سنگین تر می کند.

وی افزود: گرچه برخی دولت های ما به بیراهه رفتند اما این مجلس و دولت تمام توان و هدف شان این بوده است که در جهت عمل به آرمان های امام و شهدا گام بردارند، منتها معتقدیم باید نتایج بهتر از این باشد. امروز مسئولان باید حس کنند که به مردم بدهکارند و باید بیشتر تلاش کنند که خواسته های مردم عملی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته این دولت و مجلس اراده این کار را دارند اما هنوز آثار اقدامات آنها سرسفره های مردم احساس نشده است که انشاءالله با لایحه بودجه سال 1402 که هم اکنون در حال رسیدگی به آن در مجلس هستیم، سال آینده این اتفاق بیفتد.

این نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و شرایط بد زندگی مردم در زمان رژیم پهلوی اظهار کرد: آن زمان کشور کاملا به بیگانه وابسته بود چراکه شاه خود را مدیون غرب می دانست که سال 1332 با کودتا او را دوباره به تخت سلطنت برگرداندند.

موضوع بعدی بررسی ادامه واکنش ها به تجمع ضدانقلاب در لس آنجلس بود که مشخص شد احمد فراستی از شکنجه گران اداره سوم ساواک نیز همچون رئیس خود یعنی پرویز ثابتی در آن تجمع حضور داشته است. این موضوع ماهیت اصلی فعالیت های اخیر سلطنت طلب ها را بیش از پیش نمایان ساخت. نکته جالب اینکه یکی از رسانه های معاند خارج کشور به فضاحت ها و نمایش های حقیرانه این روزهای رضا پهلوی به تندی معترض شد و اعلام کرد «خاک بر سر شما که دیدارهای یواشکی با مقامات اروپا برای تان افتخار است.» این اتفاق بیش از پیش اختلاف و شکاف بین گروه های ضدانقلاب را به تصویر کشید.

دیگر موضوع برنامه اشاره به مهمترین سفر خارجی رئیس جمهور بود. دکتر سیدابراهیم رئیسی روز سه شنبه 25 بهمن راهی پکن شد و با آداب کامل تشریفاتی مورد استقبال رسمی رئیس جمهور چین قرار گرفت که به تحلیل بسیاری کارشناسان این سفر به لحاظ سیاسی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و اخبار آن به ویژه درباره امضای توافقنامه ها بازتاب‌های پررنگی در رسانه های داخلی و خارجی به ویژه روزنامه های آمریکا داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها