کد خبر: 674972
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با سیدمهدی هاشمی

شریان جبهه پایداری 2 نیست

رئیس شورای مرکزی شریان درباره نگاه به عرصه انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: ما صرفا تشکیلات فصلی و انتخاباتی نمی خواهیم باشیم ولی قاعدتا

شریان جبهه پایداری 2 نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: تحرکات سیاسی احزاب و گروه های اصولگرا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی چند ماهی است شروع شده اما اعلام موجودیت تشکلی جدید به نام شریان با افرادی نام آشنا تحلیل ها و گمانه زنی ها درباره مشی سیاسی آن را در پی داشته است.

سیدمهدی هاشمی در گفتگو با نامه نیوز درباره تشکیل «شریان» گفت: شریان مانند سایر تشکل های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با حضور تعدادی از افراد متعهد و معتقد به اصول، مبانی، ارزش ها و آرمان های انقلاب تشکیل شد و با یک تفکر اعتقادی و انقلابی بنا دارد در صحنه ها و عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی تلاش کند.

وی ایجاد نشاط بیشتر در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از اهداف شریان خواند و افزود: بیشتر افراد حاضر در شریان جوانان نخبه، خبره و اهل نظر هستند که می خواهند از یک تریبون جدید مطالب و نظرات شان را اعلام و در جهت شفاف سازی و تبیین وضع موجود با رعایت جوانب تقوا و اخلاق اسلامی فعالیت کنند.

رئیس شورای مرکزی شریان با بیان اینکه می خواهیم رسالت خود را در تبیین و توسعه ارزش های سیاسی و اخلاقی نظام ادا کنیم، اظهار کرد: تشکل های مختلف در کشور حضور دارند، شریان نیز می خواهد کمک کند تا اهداف و آرمان های انقلاب بیشتر و بهتر محقق شوند، در عین حال می خواهد از یکسری ناکارآمدی ها و ضعف های موجود صیانت کند و با نگاهی تعاملی مسئولان را به مصادیق ناکارآمدی تذکر و توجه دهد که بهبودی حاصل شود.

وی درباره استفاده از تعبیر «جبهه پایداری2» برای شریان گفت: این برداشت ها امکان دارد شخصی و فردی باشد. به هر حال تشکل های مختلف حرکت های متعددی دارند، ما چنین برداشتی را نداشته و نداریم، ضمن آنکه در تقابل با کسی نیستیم در تعامل با همه تشکل ها برای استفاده از همه ظرفیت ها هستیم. تلاش می کنیم یک بازسازی، نوسازی و جوان سازی برای تشکل های سیاسی صورت بگیرد و موجب شود کارآمدی دستگاه ها ارتقا پیدا کند.

هاشمی درباره همکاری با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی یادآور شد: قطعا ما براساس مرامنامه و اساسنامه شریان با همه تشکل های اصولگرا و حتی تشکل هایی که در راستای اهداف نظام باشند همراهی و همکاری را خواهیم داشت.

وی درباره نگاه به عرصه انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: ما صرفا تشکیلات فصلی و انتخاباتی نمی خواهیم باشیم ولی قاعدتا در بخش هایی که لازم باشد ورود و نظراتمان را اعلام خواهیم کرد و پیشنهاداتمان را نیز به مخاطبان مان خواهیم داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها