کد خبر: 703945
تاریخ انتشار :

سازماندهی ۶۰۰۰ دانش‌آموز برای حضور در پای صندوق رای به عنوان ناظر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۶۰۰۰ دانش‌آموزان متوسطه دوم به عنوان ناظر صندوق رأی سازماندهی شدند.

سازماندهی ۶۰۰۰ دانش‌آموز برای حضور در پای صندوق رای به عنوان ناظر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدامیر شوشتری امروز ۳ اسفندماه در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به ابعاد طرح میدان ۱۴۰۲، اظهار کرد: از آبان‌ماه فراخوان برای میدان ۱۴۰۲ اعلام شد و اقدامات گسترده‌ای در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: میدان ۱۴۰۲ دخالت دادن دانش‌آموزان در حوزه سیاست است و برای تبیین برنامه پیشرفت جمهوری اسلامی در دهه فجر و انتخابات انجام شد. ۲۰ هزار دانش‌آموز در سامانه‌ ثبت‌نام کردند و موظف به فعالیت پرورشی خود و تبلیغ مسائل تحکیم نظام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: قرارگاه استانی و ستادی تشکیل شد و روسای قرارگاه میدان ۱۴۰۲ در خراسان‌رضوی در بخش خواهران و برادران از دست استاندار ابلاغ خود را گرفتند و در یک جلسه با حضور مسئولین منطقه در خدمت استاندار بودند و موضوعات مدنظرشان را ارائه دادند. هم چنین در خدمت نماینده ولی فقیه در استان نیز همین روند اجرا شد.

شوشتری اضافه کرد:  شناسایی و شبکه‌زایی ۲۰ هزار فرمانده از ۲۰ هزار کلاس درس، چاپ و توزیع ویژه‌نامه پیک حضور که به یک میلیون دانش‌آموز تقدیم می‌شود تا به اولیا تحویل دهند و اولیا در خصوص تاثیرات حضور در انتخابات پیک را تکمیل کنند، چاپ و توزیع ویژه‌نامه فرهنگیان و مدیران مدارس در سطح ۲۰۰ هزار برگ نشریه برای همکاران فرهنگی و برنامه‌ریزی جهت فعالیت هیات‌های دانش‌آموزی برای برپایی ایستگاه صلواتی اطراف حوزه انتخابیه برای پذیرایی از مردم نیز از دیگر اقدامات است. 

وی هم چنین با بیان اینکه ۵۰۰۰ خبرنگار دانش‌آموزی پانا بر سر صندوق رأی از صبح حاضر می‌شوند که مشوق برای اولیا و روایتگران حضور در صندوق رأی هستند، گفت: به علاوه حضور دانش‌آموزان به عنوان ناظر صندوق رأی نیز صورت می‌گیرد و به این منظور ۶۰۰۰ دانش‌آموز متوسطه دوم سازماندهی شدند. هم چنین روز قبل انتخابات، دانش‌آموزان از مراحل نقل و انتقال تعرفه و صندوق‌ها بازدید می‌کنند و سلامت انتخابات را شاهد هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی عنوان کرد: از دانش‌آموزان خواسته شد تا در میدان ۱۴۰۲ اثرات خود را برای پیشرفت نظام بفرستند. تا الان ۱۱ هزار اثر از دانش‌آموزان گرفته شده که شامل پادکست و تصویر و غیره می‌باشد که ناظر به حضور در پای صندوق رأی است. از دیگر اقدامات تبیینی ما، برگزاری جلسات رای‌اولی‌ها در سراسر استان برای ۲۰ هزار دانش‌آموز رای‌اولی است.

شوشتری با اشاره به برنامه‌های تبیینی و انتخاباتی برای کارمندان آموزش‌وپرورش، اضافه کرد: قرارگاه سند تحول بنیادی و همچنین تحول جهادی آموزش‌وپروش فعال شدند. ۴۸ اداره داریم که به ۷ قطب تقسیم می‌شوند و همکاران اداره‌کل هر کدام نظارت بر هر قطب را به عهده دارند. هر اداره ۴ جلسه تبیینی و هر مدرسه ۳ جلسه برگزار کرده است. یک جلسه برای شورای معلمین، یک جلسه‌ برای انجمن اولیا و یک جلسه آموزش خانواده که جمعا ۲۵ هزار جلسه در سطح مدارس است.

وی افزود: رؤسای مناطق هیأت‌های اجرایی انتخابات در مشهد، مدیران نواحی آموزش پرورش شهر هستند. از سلسله‌شبکه ناظرین در شورای نگهبان ۸۰ درصد فرهنگیان اند و همچنین اعضای هیأت اجرایی نیز بیش از ۶۰ درصد از فرهنگیان هستند. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها