کد خبر: 705552
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ابوالفضل ظهره وند

پاجوش‌های نهال‌شده رئیس مجلس را انتخاب می‌کنند

فعال سیاسی گفت: فرایند اگر درست طی شود نیروهای مردد کنار می روند و بهتر می شود خط و خطوط طیف انقلابی را از اصولگرایان تمیز داد. پس باید زمان داد و نتیجه این فرایند را دید.

پاجوش‌های نهال‌شده رئیس مجلس را انتخاب می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: انتخابات مجلس دوازدهم تمام شد اما بسیاری از صاحب نظران آن را نقطه عطفی برای آرایش جدید سیاسی تفسیر می کنند.

ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره ترکیب مجلس دوازدهم گفت: انتخابات یازدهم اسفند به ظاهر مشابه انتخابات سال 1398 بود اما از نظر محتوا خیلی فرق داشت. مردم لیستی رأی نداند. اصولگرایان دو گروه شدند چون بدنه اجتماعی این جریان دید آنچه منتخبان شان وعده دادند با آنچه عمل کردند خیلی متفاوت بود بنابراین در این دوره از انتخابات یک اتفاق را رقم زدند.

 وی انتخابات 11 اسفند را یک تحول بزرگ در جریان انقلاب خواند و افزود: آنهایی که در این دوره از انتخابات جدا شدند خودشان را انقلابی می دانند نه اصولگرا. این آغازی برای شکل گیری آرایش جدید سیاسی است. نیروهای انقلابی معتقدند با سیاق گذشته نمی شود حکمرانی کرد. در واقع آنها به شیوه حکمرانی منتقدند چون محاسبات پدرخواندگی و خاندان سالاری نتیجه این شیوه حکمرانی بود و الان می خواهند این معادله را برهم بزنند.

این فعال سیاسی یادآور شد: البته نیروهای انقلابی راه طولانی در پیش دارند. فرایند اگر درست طی شود نیروهای مردد کنار می روند و بهتر می شود خط و خطوط طیف انقلابی را از اصولگرایان تمیز داد. پس باید زمان داد و نتیجه این فرایند را دید.

وی درباره انتخاب رئیس مجلس اظهار کرد: مطمئنا دیگر وضعیت مجلس گذشته تکرار نمی شود. پاجوش ها از چنار جدا شدند و دیگر پاجوش نیستند چون در این فصل وضعیت هوا و بارندگی خوب بود، الان نهال های رو به رشدی شدند که می توانند رئیس مجلس آینده را تعیین کنند.

ظهره وند گفت: پاجوش ها سبقه و سابقه غنی در حوزه سیاسی دارند اما تا پیش از این دوره انتخابات اعتماد می کردند و زیاد در عرصه سیاسی نقش آفرینی نمی کردند، حالا به میدان آمدند که عده ای آنها را پاجوش می خوانند اما واقعیت آن است که با نهال هایی مواجه هستیم که سرعت رشد بالایی دارند و فقط باید به آنها زمان داد تا نتایج کارشان مشخص شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها