کد خبر: 705672
تاریخ انتشار :

کرملین: تهدید پوتین به درگیری هسته‌ای! کی، کجا؟

​سخنگوی کرملین گفت رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه اخیر خود هیچ تهدیدی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای نکرد و صرفا به سوالات خبرنگار پاسخ داد و آمادگی روسیه را برای چنین وضعیت احتمالی برجسته کرد.

کرملین: تهدید پوتین به درگیری هسته‌ای! کی، کجا؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان مصاحبه اخیر با «دیمیتری کیسلف» مدیر شبکه‌های روسی روسیا۱ و نووستی گفت «روسیه برای یک درگیری هسته‌ای احتمالی آماده است، گرچه بعید است اوضاع به این نتیجه برسد».

«کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه فورا واکنش نشان داد و ادعا کرد: «لفاظی‌های هسته‌ای روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین نسنجیده و غیرمسئولانه است.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران در این‌باره گفت: «من با شما موافق نیستم و این جنون‌آمیز است. این یک اقدام کاملا عمدی برای خارج‌سازی کلمات اصلی از متن است. در واقع هیچ تهدیدی از سوی رئیس‌جمهور روسیه نسبت به سلاح هسته‌ای صورت نگرفت. او صرفا به سوالات خبرنگار پاسخ داد و هیچ بیانیه خاصی را ایراد نکرد.

سخنگوی کرملین در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت تلاش ایالات متحده برای بازسازی پتانسیل خود در قطب شمال چالش جدیدی نیست.

پایگاه خبری «بیزنس اینسایدر» روز چهارشنبه با انتشار گزارشی نوشت آمریکا در تلاش است تا توانایی‌های نظامی خود در قطب شمال را برای مقابله با روسیه و چین در منطقه احیا کند.

پسکوف هم در واکنش به چنین گزارشی تاکید کرد: «این چالش جدیدی نیست. متاسفانه منطقه قطب شمال همیشه با رقابت نسبتا شدیدی همراه بوده و است».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها