کد خبر: 703180
تاریخ انتشار :

روسیه دست به دامن آمریکا شد ! + جزئیات

مطالبی مبنی بر اینکه روسیه با پیشنهادهایی برای پایان درگیری در اوکراین به آمریکا نزدیک شده است، موضوع پرسشی از سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه بود؛ دمیتری پسکوف، این مطالب را نادرست خواند.

روسیه دست به دامن آمریکا شد ! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دمیتری پسکوف این سخنان را روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران مطرح کرد.

بر این اساس، پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که این پیشنهاد از طریق واسطه ها از سوی مسکو و واشنگتن مورد بحث قرار گرفته است. در همان زمان، منابع این خبرگزاری غربی گفتند که واشنگتن این پیشنهاد را رد کرده است.

سخنگوی کرملین تأکید کرد: این مطالب درست نیست.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره سخنان اخیر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور در زمینه امکان تبادل زندانیان بین مسکو و واشنگتن گفت:‌این مسائل باید در کسوت دنبال شود و این به نفع همه طرف‌ها است.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی در این زمینه برنامه ریزی شده است، پاسخ داد: من نمی توانم در این باره صحبت کنم؛ تنها سخنان رئیس جمهور روسیه در مصاحبه اخیرش (با روزنامه‌نگار آمریکایی) را یادآوری می‌کنم که این مسائل نیازمند سکوت است. این مسائل تنها در سکوت قابل حل هستند. بنابراین، به نفع ما، به نفع مردم، به نفع طرف آمریکایی است که همه در سکوت تصمیم بگیرند.

این سخنان در پی آن بیان شد که  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که با پل ویلان شهروند بازداشت شده این کشور در روسیه گفت و گوی تلفنی داشته است.  ویلان که همزمان دارای تابعیت انگلیس، ایرلند، کانادا و ایالات متحده است، ۲۸ دسامبر ۲۰۱۸  ( هفتم دی‌ماه ۱۳۹۷) در هتلی در مسکو بازداشت شد. اداره تحقیقات سرویس اطلاعات خارجی روسیه پرونده‌ای علیه این فرد گشوده است. دادگاه شهر مسکو، ویلان را مجرم شناخته و او را به ۱۶ سال زندان با حداکثر تدابیر امنیتی محکوم کرده است.

تاکر کارلسون در مصاحبه اخیر ویدیویی خود با رئیس‌جمهوری روسیه درباره ایوان گرشکویچ روزنامه‌نگار آمریکایی که مارس ۲۰۲۳ به اتهام جاسوسی در مسکو دستگیر شد، سوال کرد که پوتین در پاسخ به وی گفت:‌ طرفین به صورت غیرعلنی در حال گفتگو در مورد این موضوع هستند و تماس های روسیه و آمریکا در این زمینه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها