کد خبر: 705678
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مجیدرضا حریری

نشانه‌ها می‌گویند اوضاع اقتصادی سال 1403 بهتر نمی‌شود

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: حرف هایی که در فضای مجازی زده می شود اصلا نباید متر و معیار قضاوت قرار گیرند چون هیچ استدلال علمی و کارشناسی پشت این ادعاها وجود ندارد.

نشانه‌ها می‌گویند اوضاع اقتصادی سال 1403 بهتر نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: موج گرانی ها بلند و بلندتر می شود، در این میان عده ای نیز با ژست کارشناسانه در فضای مجازی مردم را ترغیب و تحریک به خرید طلا، دلار، مسکن و خودرو می کنند با این استدلال که «سال آینده سونامی تورمی اتفاق می افتد بنابراین هرکس امروز نخرد فردا افسوس می خورد».

مجیدرضا حریری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره تأثیر وضعیت گرانی و تورم بر زندگی مردم گفت: در روزهای پایانی سال هستیم و بازار و مراکز خرید مملو از جمعیت است. این سئوال پیش می آید که اگر مردم پول ندارند پس دلیل این اذحام، شلوغی و ترافیک سنگین در این ایام چیست؟ معتقدم هیاهوی شب عید به شکل غیرطبیعی نسبت به سال های گذشته حتی بالاتر است اما از طرفی هم نمی توانیم بگوییم چون مردم در حال خرید هستند این وضعیت به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه قضاوت درباره قدرت خرید مردم باید همراه با گزارش های کارشناسی باشد نه یافته های متفاوت میدانی، افزود: کسانی که در توئیتر، اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی پیش بینی های بزرگنمایی شده ای را از وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده ارائه می کنند هیچ مبنای علمی و واقعی ندارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی از وضعیت سال آینده کشور را فاقد اعتبار خواند و اظهار کرد: نصف بیشتر این آدم ها اصلا ایران نیستند و آنهایی هم که ایران‌اند اکثرا افراد بیکاری اند که یکسری شنیده‌‎های‌شان را با آب و تاب تکرار می کنند بنابراین حرف هایی که در فضای مجازی زده می شود اصلا نباید متر و معیار قضاوت قرار گیرند چون هیچ استدلال علمی و کارشناسی پشت این ادعاها وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته نشانه های علمی وجود دارد که وضعیت اقتصادی در سال آتی بهتر از امسال نیست،  اما عمده مشکلات اقتصادی ما متأثر از مسائل سیاسی است. اگر امروز مشکلات سیاسی ما با دنیا حل شود سریع اوضاع اقتصادی تغییر خواهد کرد. معتقدم اقتصاد ما به شدت انعطاف پذیر است نمونه اش را بعد از جنگ تحمیلی دیدیم که سریع اقتصاد ما خودش را بازسازی کرد.

حریری درباره عملکرد اقتصادی دولت گفت: فرقی دارد که چه دولتی بر سر کار است، نخست باید مسائل سیاسی حل شوند، هر وقت این اتفاق بیفتد می توان از پیامدهای اقتصادی عملکرد دولت قضاوت بهتری داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها