کد خبر: 625719
تاریخ انتشار :

مراسم بدرقه تیم ملی بسکتبال ایران به المپیک توکیو

مراسم رونمایی و بدرقه از پیراهن تیم‌ملی بسکتبال برای حضور در سی‌و‌دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو صبح امروز در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی برگزار شد.

مراسم بدرقه تیم ملی بسکتبال ایران به المپیک توکیو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این مراسم رامین طباطبایی رییس فدراسیون، فریده شجاعی نایب رئیس بانوان، محمدرضا صالحیان سرپرست دبیری فدراسیون، سهام الدین بهرامی مدیر عامل هلدینگ مات، رضا امامی مدیر بازاریابی شرکت داریا همراه، جمعی از پیشکسوتان حضور داشتند.
در ابتدا این مراسم از اعضای تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان کشورمان، معصومه اسماعیل‌زاده، نگین رسولی‌پور، شادی عبدالوند، دلارام وکیلی و نیکا بیک‌لیک‌لی جهت حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک تقدیر و تجلیل شد.
رئیس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: این دومین بار است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسکتبال کشورمان به المپیک راه پیدا کرده است. این افتخار بزرگی است تیم ملی و کادر فنی در دو سال اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این سهمیه را کسب کنند و خوشبختانه این راه دشوار را به خوبی طی کردیم.
او ادامه داد: تشکر می‌کنم از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، حامی مالی تیم و اصحاب رسانه که در این مسیر کنار بسکتبال بودند. برای ما حضور شایسته در مسابقات مهم است چون گروه بسیار سختی داریم. امیدوارم بتوانیم بازهم از نام بسکتبال ایران در دنیا به خوبی دفاع کنیم.
تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های المپیک توکیو با تیم‌های جمهوری چک، فرانسه و امریکا هم گروه هستند.
ملی پوشان ایران سوم مرداد در اولین مسابقه خود در چارچوب بازی‌های المپیک برابر تیم جمهوری چک قرار می‌گیرند.

در ادامه پرچم مقدس امضا شده جمهوری اسلامی ایران توسط مردم، به صمد نیکخوه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال و پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو اهدا شد و پس از آن پیراهن تیم ملی توسط ملی‌پوشان، کادر فنی تیم ملی و ریاست فدراسیون به امضا رسید.

تیم ملی بسکتبال

حدادى: از بسکتبال دنیا عقب هستیم

  حامد حدادی  در حاشیه رونمایی از پیراهن تیم‌ملی بسکتبال برای حضور در المپیک توکیو اظهار داشت: به دلیل آسیب دیدگی دو سه ماه دیرتر به جمع بازیکنان اضافه شدم و بازی با اسپانیا به نوعی نخستین همراهی من با تیم ملی بود.

ستاره تیم ملى بسکتبال ایران افزود: بازیکنان و کادر فنى تیم ملی تمام تلاش خود را خواهند کرد که نمایش خوبى در المپیک توکیو داشته باشیم. نیازمند حمایت مردم و رسانه‌ها هستیم تا عملکرد بهترى از خود نشان دهیم و تلاش مى‌کنیم در المپیک نمایش خوبى داشته باشیم.

حدادی با بیان اینکه از بسکتبال دنیا عقب هستیم، گفت: باید این عقب افتادگى را جبران کنیم و بتوانیم با امکانات و تجهیزات بهتر فاصله خود را با بسکتبال دنیا کم کنیم.

تیم ملی بسکتبال

سایر ملی‌پوشان بسکتبال پیش از اعزام به المپیک چه گفتند؟

ارسلان کاظمی:

«جا دارد به‌خاطر همین چند بازی تدارکاتی که برای تیم ملی فراهم شد تشکر کرد چون وضعیت مالی کشور سخت است. المپیک میدان بزرگی است و حریفان پرقدرتی پیش رو داریم، اما دوست داریم و امیدواریم حداقل یک تیم را شوکه کنیم. شرایط به‌خاطر کرونا سخت است، اما سعی داریم بهترین عملکرد را داشته باشیم.»

بهنام یخچالی:

«خوشبختانه شرایط تیم روز به روز بهتر شد و ان‌شاءالله در المپیک خوب بازی کنیم. وظیقه ما به عنوان بازیکن فقط و فقط بازی کردن است. به نظرم تمرینات فشرده‌ای داشتیم و بازیکن باید روی کار خود تمرکز کنند، آقای شاهین‌طبع هم شاید صلاح دانستند که کمی با خبرنگاران درد و دل کنند. مجموعاً امیدوارم با یک شرایط آرام در المپیک بازی کنیم. باخت تیمی مثل آمریکا در بازی‌های تدارکاتی مهم نیست، چون سطح آن‌ها کاملاً مشخص است.»

آرون گرامی‌پور:

«باعث افتخارم است که عضو تیم ملی ایران هستم و برای این پرچم بازی می‌کنم، جا دارد از همه تشکر کنم که کمک کردند شرایط خوبی داشته باشم. مطمئناً با صد درصد توان بازی خواهیم کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. فکر می‌کنم با وجود شرایط سخت کرونایی هم همه اعضای کادرفنی تلاش کردند تا ما با قدرت در المپیک شرکت کنیم.»

سعید داورپناه:

«ما سه بازی سخت در المپیک داریم، اما سعی می‌کنیم خوب بازی کرده و دل مردم را شاد کنیم. البته کم‌کم ما باید ۲۰ بازی در حد بسکتبال اروپا بازی می‌کردیم، اما نشد و باید با شرایط کنار آمد. ما برای المپیک ۲۰۰۸ حدوداً ۵۰ بازی تدارکاتی داشتیم ولی چاره‌ای نیست و باید کنار آمد. با این حال ترسی از حریفان نداریم و می‌جنگیم. حاشیه‌ها هم سر انتخاب بازیکنان بود اما خب نظر سرمربی مهم است، بازیکنان باید خودشان را ثابت کنند، یک مدتی هم من و ارسلان دعوت نمی‌شدیم.»

محمد حسن‌زاده:

«در مدت تقریباً دو ماه گذشته تمرینات پر فشاری داشتیم و الان آماده هستیم، امیدوارم مقابل حریفان پر قدرتی که داریم خوب بازی کنیم و با یک نتیجه آبرومندانه کار خود را در المپیک به پایان برسانیم.»

تیم ملی بسکتبال

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها