کد خبر: 675822
تاریخ انتشار :

کاری که مسی هم با رئال نکرده بود (عکس)

والنتین کاستیانوس، مهاجم آرژانتینی خیرونا، در عرض 60 دقیقه مقابل رئال مادرید پوکر کرد.

کاری که مسی هم با رئال نکرده بود (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که رئال مادرید امشب خود را آماده کسب یک پیروزی آسان مقابل خیرونا کرده بود، مهاجم آرژانتینی حریف بلایی سر این تیم آورد که حتی لیونل مسی هم مشابه آن را نتوانسته بود انجام دهد؛ پوکر در عرض یک ساعت!

والنتین کاستیانوس نقش اول شب شوک خیرونا به رئال مادرید لقب گرفت. او 2 گل در نیمه اول وارد دروازه این تیم کرد و در 15 دقیقه نخست نیمه دوم هم 2 گل دیگر زد تا در عرض یک ساعت مقابل مدافع عنوان قهرمانی لالیگا پوکر کند.

این مهاجم آرژانتینی که در 27 بازی تنها 7 گل برای خیرونا به ثمر رسانده بود، امشب بهترین کیفیت ممکن خود را ارائه کرد و مقابل چشمان ستاره‌های بزرگی چون وینیسیوس جونیور و کریم بنزما 4 گل به ثمر رساند؛ کاری که از سال 1947 تا کنون هیچ مهاجمی نتوانسته بود در لالیگا مقابل رئال انجامش دهد. او حالا اولین بازیکنی است که در قرن بیست و یکم در لالیگا مقابل کهکشانی‌ها پوکر می‌کند.

تنها 12 دقیقه از بازی گذشته بود که کاستیانوس پاس گوتیرز را در میان غفلت مدافعان رئال مادرید به گل اول میزبان تبدیل کرد. او که هفته گذشته هم یکی از گل‌های تیمش مقابل الچه را زده بود در دقیقه 24 بازی امشب برای بار دوم دروازه رئال را باز کرد.

مهاجم 24 ساله آرژانتینی این بار با متوسل شدن به قدرت بدنی قابل توجه خود میلیتائو را از پیش رو برداشت و بعد از ورود به محوطه جریمه با یک شوت دقیق نتیجه را 2-0 کرد. وینیسیوس در دقیقه 34 یکی از این گل‌ها را جبران کرد، اما داستان درخشش مهاجم آرژانتینی خیرونا همچنان ادامه داشت و او برای زدن دو گل دیگر در نیمه دوم به زمانی کمتر از 15 دقیقه نیاز داشت.

شاگردان کارلو آنچلوتی با هدف به تساوی کشیدن بازی وارد نیمه دوم شدند، اما کاستیانوس اجازه نفس کشیدن به آنها نداد و در همه دقیقه اول نیمه دوم با زدن گل سوم هت‌تریک خود را کامل کرد و هواداران خیرونا را غرق در شادی کرد. آنها باورشان نمی‌شد که تیم‌شان سه گل به رئال زده و هر سه را هم یک بازیکن به ثمر رسانده است.

رئالی‌ها هنوز از شوک گل سوم بیرون نیامده بودند که کاستیانوس با ضربه سر در دقیقه 62 گل چهارم خود و تیمش را به ثمر رساند! او برای درخشش بهترین زمان و مکان ممکن را انتخاب کرد و در میان بهت ستاره‌های رئال مادرید برای چهارمین بار همان شادی گلی را انجام داد که بعد از به ثمر رساندن 3 گل قبلی انجام داده بود. قطعا این شادی گل پرتکرارترین عکس رسانه‌های ورزشی اروپا در ساعات آینده خواهد بود و روزنامه‌های فردا نیز آماده چاپ آن روی صفحه اول خود هستند.

اما کاستیانوس کیست؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید او اولین فصل حضور خود در فوتبال اروپا را پشت سر می‌گذارد. والنتین کاستیانوس فوتبال خود را در آکادمی جوانان دانشگاه شیلی آغاز کرد و طی دو فصل اخیر در لیگ امریکا حضور داشت. او بعد از 124 بازی و زدن 58 گل برای نیویورک سیتی اف سی به صورت قرضی تا پایان فصل راهی خیرونا شد و باید در جولای 2023 دوباره به آمریکا برگردد. اما با چنین نمایشی باید منتظر ماند و دید مقصد آینده این بازیکن آیا تغییر خواهد کرد یا خیر. او امشب به حدی خونسرد و با اعتماد به نفس مقابل ستاره‌های رئال درخشید و گل زد که قطعا نظر خیلی از باشگاه‌های اروپایی را به خود جلب کرده است.

کاستیانوس اولین بازیکنی است که در قرن ۲۱ موفق شده در یک دیدار در لالیگا ۴ بار دروازه رئال را باز کند.

این مهاجم 24 ساله تا کنون پیراهن تیم ملی بزرگسالان آرژانتین را به تن نکرده و درخشش در بازی امشب می‌تواند راه ورود او به جمع شاگردان لیونل اسکالونی را هم همواره کند. والنتین کاستیانوس در کارنامه حرفه‌ای خود 6 بازی ملی برای تیم زیر 23 سال آرژانتین را دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها