کد خبر: 676819
تاریخ انتشار :

زمین تمرین جدید پرسپولیس ساخته می‌شود

روز گذشته رضا درویش جزئیاتی جالب از طرح خود برای استادیوم کاظمی را فاش کرد.

زمین تمرین جدید پرسپولیس ساخته می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته استادیوم کاظمی دو میهمان ویژه داشت: رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس و حسین قربانزاده رییس سازمان خصوصی‌سازی آن‌ها در حالی به محل تمرین سرخپوشان رفتند که در ابتدا با بازیکنان تیم دیدار و گفتگو داشتند و سپس از مجموعه کاظمی بازدید کردند.

رضا درویش در این بازدید، دو ایده خود برای قسمت‌های بی استفاده مجموعه کاظمی را برای رییس سازمان خصوصی‌سازی مطرح و اعلام کرد که با جدیت قصد دارد آنها را به پیش ببرد.

نخست اینکه مدیرعامل پرسپولیس قصد دارد پشت زمین اصلی مجموعه شهید کاظمی، یک زمین تمرینی جدید برای تیم پرسپولیس بسازد. این زمین تمرینی البته از سکوی تماشاگران برخوردار نخواهد بود و همچنین باتوجه به اینکه چسبیده به زمین اصلی کاظمی است، نیازی به تجهیزات خاص هم ندارد.

مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرده که تمرکز اصلی خود را روی چمن باکیفیت برای این زمین قرار داده و می‌خواهد پرسپولیس را از زمین تمرین جانبی بی نیاز کند.

در سال‌های گذشته اگرچه عمده تمرینات پرسپولیس در ورزشگاه کاظمی بوده اما استهلاک چمن این استادیوم باعث نارضایتی یحیی گل‌محمدی شده و به خصوص در فصل زمستان، مشکلاتی را برای این تیم ایجاد کرده و ساخت این زمین از نیازهای اصلی باشگاه پرسپولیس است.

ایده دوم درویش، ساخت یک مرکز خرید یا برج تجاری در زمین استادیوم کاظمی است. باتوجه به اینکه این منطقه از چنین مجتمعی برخوردار نیست، مدیرعامل پرسپولیس تصور می‌کند چنین کاری می‌تواند یک تحول برای باشگاه پرسپولیس باشد.

توجیه مدیرعامل پرسپولیس نیز افزایش ارزش این ساختمان است که یک سرمایه مالی جدی برای باشگاه پرسپولیس خواهد بود.

بسیاری از هواداران پرسپولیس تصور می‌کردند که قرمز افزایش ظرفیت مجموعه کاظمی را هم جزو طرح توسعه خود بگنجانند اما باتوجه به اینکه اجازه برگزاری بازی رسمی در این ورزشگاه به پرسپولیس داده نمی‌شود و همچنین ظرفیت ۱۵ هزار نفری این استادیوم که پاسخگوی بازی‌های دوستانه و تمرینات است، این موضوع در دستور کار باشگاه قرار نگرفته است.

البته هنوز هیچ تاریخ و جزییات بیشتری از ایده‌های رضا درویش وجود ندارد و این طرح‌ها فقط در حد ایده هستند. با این حال درویش امیدوار است به این شکل نظر قربانزاده را برای ادامه کارش در باشگاه جلب کند.

همچنین ممکن است باشگاه پرسپولیس طرح هتل آپارتمان را هم به میان بیاورد تا سرخپوشان همچون باشگاه تراکتور برخی از بازیکنان تیم‌های بزرگسالان و پایه را در مجموعه تمرینی خود اسکان بدهند.

در سال‌های اخیر سایر مدیران عامل باشگاه پرسپولیس نیز طرح توسعه استادیوم کاظمی را در نظر داشتند اما هیچ یک موفق نشدند این موضوع را جلو ببرند.

نکته مهم اینکه زمین ورزشگاه کاظمی در تملک شهرداری است و به دلیل برخی مسائل، در سال‌های اخیر پرسپولیس تنها توانسته به صورت استیجاری از این ورزشگاه بهره ببرد.

از طرف دیگه محیط این ورزشگاه و بافت این منطقه باعث شده تا در حالت عادی نیز مشکلات زیادی برای تمرین پرسپولیس در ورزشگاه پدید بیاید و طبیعتا ساخت ساختمان تجاری برای قرمزها عملا غیرممکن است.

به همین دلایل حقوقی بسیار بعید است که پرسپولیس چیزی بیشتر از یک زمین در ورزشگاه کاظمی بسازد که البته همین زمین تمرین می‌تواند یک مشکل جدی برای تیم یحیی گل‌محمدی را حل کند و میراثی بزرگ برای آینده باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها