کد خبر: 677163
تاریخ انتشار :

بی‌نظیر و بی‌تکرار در تاریخ، ایرانی‌ها قهرمان اروپا

ستارگان ایرانی تیم فوتسال پالما در حال جشن گرفتن یک قهرمانی خاطره ‌انگیز با هواداران تیم در مایورکا هستند.

بی‌نظیر و بی‌تکرار در تاریخ، ایرانی‌ها قهرمان اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"،تیم فوتسال پالما با قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا بزرگ‌ترین افتخار ممکن در سطح باشگاهی را به دست آورد.

در دیدار نهایی رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتسال اروپا، پالما که از حسین طیبی و مسلم اولادقباد، دو ستاره فوتسال ایران، در ترکیب خود بهره می‌برد، با پیروزی برابر اسپورتینگ در ضربات پنالتی بر بام اروپا ایستاد.

این دیدار که در مایورکا برگزار می‌شد، با درخشش گلر پالما با تساوی در وقت های معمول به پنالتی کشیده شد تا در نهایت یاران طیبی و اولاد قباد، با نتیجه 3-5 از سد حریف پرتغالی گذشته و قهرمان اروپا شوند.

* حساس و جنجالی تا پنالتی

نیمه اول این مسابقه دشوار و نزدیک در شرایطی خاتمه پیدا کرد که تیم پالما توانست روی حرکت تکنیکی مولر دروازه‌بان برزیلی خود که ستاره مسابقه بود، با ضربه ماریو ریویلیوس در دقیقه 13 به گل اول دست پیدا کند و تا پایان نیمه اول با وجود فشار زیادی که شاگردان دیاز وارد کردند، پالما در شهر مایورکا با تمام وجود دفاع کرد و توانست با حفظ همین نتیجه به رختکن برود.

در نیمه دوم هم فشار اسپورتینگ که نمی‌خواست اتفاقات سال گذشته در فینال برایش تکرار شود و دوباره در فینال جام باشگاه‌های اروپا بازنده شود، ادامه داشت و آن‌ها سرانجام در دقیقه 33 با ضربه زیکی به گل تساوی دست پیدا کردند.

پس از گل تساوی تیم میهمان، حملات خطرناکی از سوی هر دو تیم در وقت‌های قانونی و همینطور دو وقت 5 دقیقه‌ای دیده شد، که با درخشش گوئیتا و مولر دروازه‌بان‌های دو تیم کار به ضربات پنالتی کشید.

*اولین پنالتی را مهمان حسین باش! 

حسین طیبی که در بازی قبلی تیمش آسیب دیده بود و در مصاف با اسپورتینگ در برخی دقایق وارد زمین شد و به دلیل مصدومیت نتوانست درخشش همیشگی را داشته باشد، اولین زننده پنالتی بود و در شرایطی پنالتی اول تیم پالمای اسپانیا را مقابل نماینده قدرتمند پرتغالی به گل تبدیل کرد، که پنالتی اول تیم حریف با واکنش مولر از دست رفت.

پس از به ثمر رسیدن پنالتی‌ دوم پالما و اسپورتینگ، شاهد درگیری چند دقیقه‌ای میان بازیکنان دو تیم بودیم؛ درگیری‌ای که با کری خواندن بازیکن اسپورتینگ برای مولر سنگربان پالما آغاز شد و به اخراج دو بازیکن از هر دو تیم منجر شد.

در ادامه سبزپوشان پالما که برای اولین مرتبه حضور در بالاترین سطح فوتبال اروپا را تجربه می‌کردند، توانستد به سلامت از این حاشیه عبور کنند و با گل کردن هر سه پنالتی خود در شرایطی که اسپورتینگ گلر خود را هم تغییر داده بود، به عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا دست پیدا کنند.

حسین طیبی 4 سال پیش در فینال جام باشگاه‌های اروپا در ترکیب تیم فوتبال غیرت آذربایجان مقابل اسپورتینگ شکست تلخ 2 بر یک را تجربه کرده بود و امشب پس از چند سال سرانجام به چیزی که در ذهن داشت، دست پیدا کرد و قهرمان اروپا شد.

* سلام بر آرزوی دیرین 

مسلم اولادقباد و حسین طیبی دو بازیکن ایرانی پالما هستند که اولی نتوانست در این مسابقه حضور پیدا کند. طیبی امشب به دلیل مصدومیت خیلی توسط سرمربی تیمش مورد استفاده قرار نگرفت، اما توانست به آرزوی دیرینه خود پس از کسب یک چهارمی اروپا، دو سومی و یک نایب قهرمانی دست پیدا کند و سرانجام به عنوان بازیکن بر بام فوتبال اروپا بایستد. او قبل از بازی به ورزش سه گفته بود: با یک پا هم برای تیمم بازی می‌کنم.

مسلم اولادقباد که در مصاف فینال مقابل اسپورتینگ شانس بازی پیدا نکرد، در حال دریافت مدال طلای جام باشگاه‌های اروپا.

بوبان ستاره تیم ملی فوتبال کرواسی در جام جهانی 1998هم یکی از تماشاگران فینال فوتسال جام باشگاه‌های جهان بود و درخشش ستاره‌های ایرانی را تماشا کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها