کد خبر: 677332
تاریخ انتشار :

صحبت‌های خواندنی محمود فکری در مورد ساپینتو!

سرمربی سابق استقلال در گفتگو با ورزش سه موضعی حمایتی در قبال سرمربی پرتغالی آبی ها اتخاذ می‌کند.

صحبت‌های خواندنی محمود فکری در مورد ساپینتو!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، محمود فکری، کاپیتان و سرمربی سابق استقلال که از رکوردداران بازی در لباس آبی به شمار می‌رود، این روزها دور از کار مربیگری، مسابقات فوتبال را دنبال می‌کند.

فکری که مدت زیادی از حضور کوتاهش در استقلال به عنوان سرمربی نمی‌گذرد، به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال، گزینه ایده‌آلی برای صحبت کارشناسی در مورد اوضاع این روزهای باشگاه استقلال و مسائل جانبی آن محسوب می‌شود. از این رو با فکری گفتگویی داشتیم که در ادامه صحبت‌های او را می‌خوانید؛

* با اعضای تیم استقلال در تماس هستم

فکری در مورد اینکه با رقم خوردن نتایج دو هفته گذشته، به نظر استقلال دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد، گفت: سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعی اصلی قهرمانی بودند. استقلال وقتی دربی را را باخت شانسش خیلی کم شد و این فضا ادامه داشت و بعد از بازی پارس در خانه هم مقابل نفت متوقف شد. شاید حواشی بحث مدیریتی و مالی و تغییر مدیرعامل در این زمان یکی از عواملی است که تمرکز استقلالی ها بهم بخورد. من با بعضی از اعضای تیم در تماسم و متوجه می‌شوم مسائل حاد مالی چقدر می‌تواند روی روند کاری یک تیم تاثیر بگذارد.

* پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی

در شرایط فعلی، سرمربی اسبق استقلال شانس پرسپولیس را برای قهرمانی بیشتر از سپاهان می‌بیند: استقلال به نظر شانسی برای قهرمانی لیگ ندارد چون هم بازی های که دارند سخت است و هم دو حریف شرایط بهتری دارند و از نظر امتیازی فاصله تقریبا غیرقابل جبرانی ایجاد کردند. البته آنها باید تمام تلاششان را بکنند و به اتفاقاتی که می افتد امیدوار باشند. در نهایت از نظر من پرسپولیس شانس اول است اگرچه این هفته کار سختی دارد.

* ساپینتو یک مربی حرفه‌ای است

خشم و عصبانیت ساپینتو در جریان بازی با صنعت نفت و پس از آن، سوژه بخش دیگر گفتگو بود که محمود فکری در مورد آن می‌گوید: فشارهایی که به ساپینتو وارد شده و یک سری اتفاقات که درون مجموعه باشگاه افتاده شاید باعث شده که ایشان عصبانی شود و یک‌سری رفتارها را بروز دهد و در فوتبال چنین مسائلی طبیعی است و نباید خیلی به آن بها داد و آن را بزرگ کرد. هرچند او هم باید بیش‌تر خودش را کنترل کند تا ضربه‌ای به تیم وارد نشود ولی در نهایت به نظرم اتفاقات باشگاه همچون تغییرات مکرر مدیریتی و به هم ریختگی‌ها دلیل عصبانیت‌های ساپینتو است. ببینید به هرحال آقای ساپینتو یک مربی حرفه‌ای است که از اروپا آمده و اصول اولیه کار را به خوبی بلد است و قطعاً می‌داند که باید به حریف احترام بگذارد و از طرفی هم آرامش خودش را حفظ کند تا بتواند تصمیمات بهتری را در جریان بازی اتخاذ کند تا در نهایت تمام اتفاقات به سود تیمش باشد اما او هم انسان است و آستانه تحمل هر کسی متفاوت است. در کل اعتقاد من این است که روی این موضوع حساسیتی که به وجود آمده بیش از حد است.

1790560

* اتخاذ برخی تصمیمات از عهده سازمان لیگ خارج است

فکری در مورد انتقاداتی که به برنامه ریزی سازمان لیگ در همزمان نشدن بازی ها و انتقال بازی پرسپولیس به ورزشگاه آزادی از سوی هواداران استقلال انجام شد، گفت: منافع همه تیم‌ها باید در تصمیمات لحاظ شود تا عدالت برقرار شود. البته برخی مواقع شاید اتفاقاتی بیفتد که مدیریت آن خارج از توان سازمان لیگ باشد ولی در مجموع اگر روزهای پایانی لیگ بازی‌ها همزمان برگزار شود، دیگر حقی ضایع نخواهد شد. کمااینکه اگر این اتفاق نیفتد برداشت‌های مختلفی انجام می‌گیرد و آن زمان سازمان لیگ در مظان جانبداری قرار می گیرد و به همین دلیل باید دوستان در این سازمان تلاش خود را برای به وجود آمدن کمترین تنش ممکن به کار بگیرند.

* جامعه داوری را متهم نمی‌کنم ولی...

اشتباهات پرتعداد داوری و شکایت همیشگی فوتبالی‌ها از این موضوع، سوژه آخرین سوال از سرمربی اسبق استقلال بود که در پاسخ گفت: فوتبال دنیا از تکنولوژی روز استفاده می‌کند و این مسأله باعث می‌شود اشتباهات تعیین کننده خیلی کمتر شود ولی داوران ما شاید به دلیل کمبود منابع مالی و یا ضعف زیرساختی ورزشگاه‌ها اکثراً با حداقل امکانات به زمین می‌روند و حتی اغلب از ارتباط رادیویی هم برخوردار نیستند. قصد ندارم جامعه داوری را متهم کنم ولی در مجموع فوتبال ما در همه ابعاد ضعف دارد و فقط بحث داوری نیست. طبعاً وقتی فساد در هر مجموعه‌ای وجود داشته باشد نارضایتی‌ها بیشتر می‌شود و امیدوار هستیم تا مجموعه ورزش و فوتبال ما با سرعت بیشتری به سمت سلامت و تکتولوژی حرکت کند تا پیشرفت حاصل شود و همگی از ذات فوتبال لذت ببریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها