کد خبر: 678135
تاریخ انتشار :

ابتکار اسرارآمیز رئال مادرید برای باز کردن ریه بازیکن‌ها!

رئال مادرید برای کمک به تنفس بازیکنانش در جریان مسابقات از ابتکاری استفاده می‌کند که اولین بار بیش از 20 سال پیش پاتریک وی را در آرسنال از آن استفاده کرده بود.

ابتکار اسرارآمیز رئال مادرید برای باز کردن ریه بازیکن‌ها!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، استفاده از یک پماد ویژه با نام تجاری ویکس واپوراب برای باز کردن مجاری تنفسی در فوتبال اتفاقی تازه نیست. اولین بار حدود 20 سال پیش بود که پاتریک ویرا، ستاره وقت آرسنال، پیش از ورود به میدان این پماد را تنفس می‌کرد. دیگر بازیکنان آرسنال هم با تبعیت از ویرا به استفاده از ویکس رو آوردند و نام تجاری ویکس واپوراب را در دنیای فوتبال مشهور کردند.

پاتریک ویرا این پماد را به صورت موضعی روی بدنش استفاده کرده و سپس با کنار زدن پیراهنش آن را تنفس می‌کرد. آرسن ونگر، سرمربی آن روزهای آرسنال، اخیرا در این باره گفته بود:" اوایل که ویرا و بازیکنان ما این کار را کردند خیلی مورد توجه قرار گرفت. حتی خیلی‌ها گمان می‌کردند این کار غیرقانونی است و بازیکنان ما دوپینگ می‌کنند. ولی خیلی ساده بود. آنها از پمادی استفاده می‌کردند که کودکان وقتی سرما می‌خوردند برای باز شدن مجرای تنفسی‌شان استفاده می‌شد".

رئال مادرید به سراغ ابتکار ویرا در آرسنال می‌رود

بازیکنان رئال مادرید در حال حاضر به استفاده از این پماد رو آورده‌اند. قبل از شروع مسابقات و دقایقی پیش از اینکه داور سوت شروع بازی را به صدا در بیاورد بازیکنان رئال به سراغ فیزیوتراپ‌های تیم بروند تا این پماد اسرارآمیز به بالاتنه‌شان مالیده شود. تنها هدف از این حرکت کمک به بازتر شدن مجاری تنفسی فوتبالیست‌ها است. بازیکنان رئال مادرید مقدای از این پماد را روی پیراهن خود می‌مالند تا در جریان مسابقه بتوانند به راحتی آن را بو کنند.

یک پزشک ورزشی به روزنامه مارکا گفت:" بخارهای این ماده وقتی وارد بینی می‌شود به راحت‌تر شدن تنفس کمک می‌‌کند و همچنین به کاهش درد مفاصل و غضروف‌ها کمک می‌کند. البته فوتبالیست‌ها راه‌های بهتری هم در اختیار دارند که در این موارد به آنها کمک کند".

ماده اصلی این پماد چیزی جز عصاره برگ اکالیپتوس نیست. این ماده خاصیت ضدالتهابی دارد و با بازتر کردن مجاری تنفسی به افزایش میزان اکسیژنی که به ریه می‌رسد کمک می‌کند. این در رقابتهای پرفشار فوتبال در بالاترین سطح، سطحی که رئال مادرید در آن حضور دارد، می‌تواند به بازیکنان کمکی هر چند کوچک بکند. مارکا می‌گوید استفاده از پماد ویکس یکی از درمان‌های مهم در مواجهه با آسم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها