کد خبر: 678651
تاریخ انتشار :

رسمی: جریمه یوونتوس اعلام شد- کسر ۱۰ امتیاز!

دادگاه فدرال ایتالیا باشگاه یوونتوس را با کسر ۱۰ امتیاز از رقابت‌های این فصل سری آ محروم کرد.

رسمی: جریمه یوونتوس اعلام شد- کسر ۱۰ امتیاز!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، باشگاه یوونتوس به دلیل افزایش غیرواقعی هزینه‌های نقل و انتقالات به منظور افزایش سود سرمایه، مجرم شناخته شده‌ است. عملاً اینطور به نظر می‌رسید که آن‌ها در حال جابه‌جایی دارایی‌های باشگاهی بسیار بزرگ‌تر از آنچه در واقعیت بوده، هستند.

این جلسه امروز در رم برگزار شد و جوزپه چین، دادستان FIGC،  کسر 11 امتیاز را پیشنهاد کرد، که نسبت به 9 امتیازی که او در ژانویه 2023 در ابتدا درخواست کرده بود، افزایش داشت.

در عوض، نظر نهایی هیئت داوران یک رای برای کسر 10 امتیاز بود. امتیازات یوونتوس با این رای در سری آ از 69 امتیاز به 59 کاهش یافته و جایگاه آن‌ها را از رده دوم به هفتم رسانده است.

یووه می‌تواند درخواست تجدیدنظر دیگری ارائه کند، اما با توجه به آخرین تلاشی که مشخص شد باشگاه ماده 4 را نقض کرده - فرپلی مالی و انضباط ورزشی - بعید است که موفقیت‌آمیز باشد. این سومین بار است که دادگاه استیناف فدرال FIGC در مورد این وضعیت تصمیم می‌گیرد.

اولین بار در ماه مه 2022 بود که در مجموع 11 باشگاه (یوونتوس، ناپولی، جنوا، سمپدوریا، امپولی، پارما، پیه‌زا، پرو ورچلی، پسکارا، نوارا و کیه‌وو) و 61 مدیر همگی با رد اتهام مواجه شدند.

این تصمیم به این دلیل عملاً غیرممکن بود که ثابت کرد یک بازیکن در بازار نقل و انتقالات چقدر ارزش دارد؛ به غیر از رقمی که دو باشگاه با آن موافقت می‌کنند.

با این حال، یووه به تنهایی به دلیل شواهد جدیدی که تحقیقات پلیس پریسما در مورد امور مالی آن‌ها ارائه کرده بود، از جمله تماس‌های تلفنی و اسناد شنود شده، حکم خود را در دادگاه تجدید نظر لغو کرد.

اگرچه دادستان چین فقط 9 امتیاز جریمه درخواست کرد، دادگاه تصمیم گرفت 15 امتیاز را کسر کرده و چندین مدیر را محروم کند.

یوونتوس در یک درخواست تجدیدنظر در آوریل که ادعا کرد مجازات 15 امتیازی بیش از اندازه است، پیروز شد و آن را به دادگاه استیناف FIGC بازگرداند تا برای بار سوم تصمیم بگیرد.

رای این دادگاه غیرمنصفانه تلقی شد و پاول ندود، پائولو گاریمبرتی، آسیا گرازیولی-ونیر، کیتلین مری هیوز، دانیلا ماریلونگو و فرانچسکو رونکالیو همگی از تخلفات تبرئه شدند.

این حکم امروز هم تایید شده است. این باعث شد آندره‌آ آنیلی، فابیو پاراتیچی، فدریکو کروبینی و مائوریتزیو آریوابنه مسئول رسوایی افزایش سرمایه باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها