کد خبر: 687293
تاریخ انتشار :

فدراسیون به محمدرضا ساکت: ساکت!

کم‌سابقه بود که فدراسیون فوتبال در پاسخ به نامه یک عضو هیئت رئیسه و یک مدیر قدیمی و باتجربه فوتبال ایران خطاب به رئیس فدراسیون چنین مداخله‌ای انجام بدهد.

فدراسیون به محمدرضا ساکت: ساکت!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، چندین ساعت پس از انتشار نامه‌ای به قلم محمدرضا ساکت که در آن مهدی تاج را خطاب قرار داده و به او بابت اتفاقات رخ‌داده در فدراسیون متبوعش هشدار داده بود، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در نامه‌ای که لحن گزنده‌ای هم هست، مستقیما علیه ساکت موضع‌گیری کرد.

آنها ضمن برشمردن جرم‌هایی که ساکت با انتشار این نامه مرتکب شده (طرح غیرمنطقی مباحث در سطح افکار عمومی، انتشار تنش در جامعه و تشویش اذهان)، از احتمال تعقیب قضایی صحبت کرده‌اند. ضمن اینکه در پاراگراف قبلی به ساکت هشدار دادند که روند مربوط به بررسی شکایت‌های رسیده بر اساس گزارش‌های دریافتی به دقت و به شکل ویژه در حال انجام است!

عکسی از تاج و ساکت به همراه شیخ سلمان رئیس ای اف سی، زمانی که این دو رابطه نزدیکی با یکدیگر داشتند

به خاطر داشته باشید که محمدرضا ساکت یکی از قدیمی‌ترین مدیران فوتبال ایران محسوب می‌شود که از اواخر دهه ۷۰ به صورت بی وقفه در پست‌های مختلف در فوتبال ایران مشغول به کار بوده و از نظر طول دوران مدیریت در بین همه مدیران فعلی فوتبال ایران رکورددار است. ساکت در همین فدراسیون فوتبال با ریاست مهدی تاج، تئوریسین و چهره اصلی اداره‌ کننده و مرد اول اجرایی بوده و اگر مشکل مربوط به مدارکش نبود، به عنوان دبیرکل فدراسیون هم انتخاب می‌شد.

با این حال به طور مشخص رابطه او با مهدی تاج از زمان انتخاب شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون به تیرگی گراییده و حالا موقعیتی است که این دو مدیر اصفهانی ممکن است به دلیل مسائل فی مابین کاملا مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

امروز ساکت در نامه‌اش به تاج سعی کرد او را از اتهاماتی که به فدراسیون نسبت داد، مبرا کند اما همکاران وی را افرادی خواهد که با اظهارات بدون تعمق و تامل شرایط فعالیت سپاهان را سخت می‌کنند. او همچنین از اینکه چرا فقط سپاهان مورد آماج حملات این افراد (اعضای فدراسیون یا سازمان لیگ) است، گلایه کرده و احتمالا قنبرزاده، سرپرست سازمان لیگ را مورد نوازش خود قرار داده است؛ فردی که به نوشته ساکت در نقش قانون‌گذار، مجری قانون و قاضی ظاهر شده و حملات غیرقانونی را متوجه باشگاه سپاهان کرده است.

این نامه امروز پیش از ظهر از سوی سپاهانی‌ها منتشر شد و فدراسیون فوتبال نیز در حوالی ساعت ۲۱ دیروز پاسخ تند آن را روی خروجی خود فرستاد؛ پاسخی کوتاه که شاید نشان‌دهنده این است که روزهای سختی در انتطار سپاهان است. 

اگرچه سپاهان نامه دیگری را نیز به قلم مدیر روابط عمومی خود منتشر کرد که در آن پرسپولیس و استقلال را به دور زدن قانون متهم کرد و در حاشیه آن چنین نوشت که هیچ اراده‌ای برای برخورد با دیگر متخلفان فوتبال ایران وجود ندارد و کاسه کوزه قوانین جدید فدراسیون قرار است سر یک تیم بشکند (سپاهان).

در این شرایط، پرسپولیس و استقلال پیگیر حکمی هستند که شاید لیگ را زیر و رو کند و البته در پیامدش ساختار یکی از معدود باشگاه‌های باثبات فوتبال ایران را به لرزه در بیاورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها