کد خبر: 688335
تاریخ انتشار :

این تیم با تاکتیک‌های شیکاگو بولزِ مایکل جردن می‌برد!

روبرتو دی زر بی برای تحول تاکتیکی تیم برای تون از لیگ بسکتبال ان بی ای الهام می‌گیرد.

این تیم با تاکتیک‌های شیکاگو بولزِ مایکل جردن می‌برد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، دی زربی، سرمربی ایتالیایی تیم برایتون، این تیم را به یکی از تاکتیکی‌ترین تیم‌های اروپا تبدیل و برای این تحول، از بسکتبال آمریکا الهام گرفته است.

سرمربی سابق بنونتو، ساسولو و شاختار دونتسک دقیقاً یک سال است که روی نیمکت برایتون می‌نشنید. او از آن زمان تاکنون نتایجی خوب از جمله پیروزی 4-1 مقابل چلسی، 3-0 مقابل لیورپول و دو بار شکست دادن آرسنال و منچستریونایتد را به دست آورده است.

سبک بازی او پس از پیروزی 3-1 دیروز در لیگ برتر در اولدترافورد به تیتر اخبار بازگشته است، جایی که دی زربی پس از شروع دشوار تیمش، جای‌گیری مدافعان میانی خود را کمی بازتر کرد و پرس تیم منچستر یونایتد را خنثی کرد و تعادل بازی را تغییر داد. مفسران و نویسندگان متعددی به این نکته اشاره کردند که چگونه دی زربی، همتای خود در منچستریونایتد، اریک تن‌هاخ را در جنگ هوش و تاکتیک شکست داد.

سبک دی زربی همیشه با سبک پپ گواردیولا در منچسترسیتی مقایسه شده است، اما اسکای اسپورت ایتالیا تاکید می‌کند که این مربی ایتالیایی از بسکتبال آمریکا در دهه 1990 و 2000 برای تاکتیک‌های تیمی الهام می‌گیرد. به طور خاص، این تاکتیک که توسط تکس وینتر و فیل جکسون در شیکاگو بولز و لس‌آنجلس لیکرز استفاده شد، یعنی حمله مثلثی با سه بازیکن که شامل ایجاد مثلث‌های مستمر بین بازیکنان است، بنابراین توپ به سرعت و به طور مداوم حرکت می‌کند و تیم حداکثر استفاده را از این گردش توپ می‌کند. 

این را لوئیس دانک، بازیکن برایتون، نیز به تلگراف توضیح داد: "اگر صادق باشم، دو هفته اول با تیم وحشتناک بود... نمی‌گویم وحشتناک، گیج‌کننده بود. من حالا فوتبال را کاملاً متفاوت می‌بینم، آن را به گونه‌ای دیگر تصویر می‌کنم و این بزرگترین تغییر است. فوتبال آن چیزی نیست که من فکر می‌کردم. وقتی چیز جدیدی یاد می‌گیرید و به آن اعتقاد پیدا می‌کنید با خود فکر می‌کنید "چرا من این را از قبل نمی‌دانستم؟" و "چرا قبلا این کار را نمی‌کردیم؟ این نوع سبک مستلزم تمرکز زیاد در تمرین و حرکت دقیق بدون توپ است که باید در بازیکنان ایجاد شود. تمام بازی‌های ما اکنون در مورد تحمل فشار است. قبلاً من واقعاً در مورد اینها چیزی نمی‌دانستم. همه چیز به جزئیات ریز بستگی دارد. 

ما هر روز این سبک را تمرین می‌کنیم. آموزش ما همین است. من نمی‌توانستم در این پست بازی کنم، اما اکنون می‌دانم که کجا باید باشم و با چه زاویه‌ای پاس بدهم. ما آنقدر روی این مسائل تمرین می‌کنیم که هر سناریویی را می‌شناسیم. این برای ما درونی شده است چون ساعات زیادی را روی تاکتیک صرف می‌کنیم."

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها