کد خبر: 696896
تاریخ انتشار :

گل محمدی: به استقلال احترام می‌گذارم و دست می‌دهم

سرمربی پرسپولیس از دقایقی پیش صحبت‌های خود با خبرنگاران پرتعداد حاضر در سالن کنفرانس سازمان لیگ را آغاز کرد.

 گل محمدی: به استقلال احترام می‌گذارم و دست می‌دهم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، گل‌محمدی با تیپ و چهره‌ای مرتب و قیافه‌ای خونسرد و با شوخی با خبرنگاران پشت میزی نشست که نزدیک به بیست میکروفن روی آن کاشته شده بودند. 

دربی از همین‌جا آغاز شده است. مشروح صحبت‌های سرمربی پرسپولیس در ادامه خواهد آمد:

یحیی گل‌محمدی در ابتدا گفت: خب دربی است. شهرآورد است و همیشه حساس بوده من قبل از اینکه راجع به بازی صحبت کنم جا دارد یادی کنم از پیشکسوتانی که در دوره‌های مختلف خاطرات خوبی برای هواداران هر دو تیم ساختند و رکوردداران بازی‌های مختلف در شهرآورد بودند. برای آنها آرزوی تندرستی و سلامتی دارم.

یحیی گل‌محمدی در این نشست خبری تمام سعیش را کرد که با احتیاط خاصی پاسخ بدهد تا جواب‌های او منجر به روشن شدن آتش حواشی قبل از دربی نشود. یحیی در مورد حواشی اخیر نیمکت استقلال می‌گوید فکر نمی‌کند اتفاق بدی پیش بیاید و همچنین در یادآوری اتفاقات دربی گذشته و دست ندادن استقلالی‌ها می‌گوید به خاطر احترامی که برای تیم ریشه داره استقلال قائل است به آنها دست خواهد داد.

یحیی در ادامه از استقبال تیمش از برگزاری بازی با کمک داور ویدیویی می‌گوید. سرمربی سرخ‌ها همچنین حضور بانوان را موضوعی مهم و تاریخی می‌داند که می‌تواند باعث کمرنگ شدن الفاظ رکیک در استادیوم بشود.

گل‌محمدی وقتی با سوالی در خصوص محتاط بازی کردن تیمش مقابل استقلال مواجه می‌شود فقط کلماتی مثل پیروزی، برد و کسب سه امتیاز را به زبان می‌آورد و می‌گوید با توجه به شرایط جدولی فقط به بردن در این دربی می‌اندیشد. سرمربی پرسپولیس ادامه داد: بازی‌ای است که برای مردم و هواداران دو تیم حساس است. فکر می‌کنم یکی از شهرآوردهای مهم جهان باشد. خوشحالم که در این شهرآورد شرکت می‌کنیم.

او در مورد بازی اضافه کرد: به هر صورت تیمی که بتواند در بازی‌های حساس تمرکز خوب و آمادگی بدنی بالا داشته باشد می‌تواند بازی را ببرد. باید فرصت‌طلب باشیم و از موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم خوب استفاده کنیم. فکر می‌کنم با توجه به اینکه هر دو تیم بازیکنان خوب و فنی دارند و تیم استقلال مربی خوبی دارد، شاهد یک بازی خوب و جذاب خواهیم بود. امیدوارم بازی به سمت و سویی پیش برود که بیشتر بحث‌های فنی در آن مطرح باشد و بازی جذابی بشود.

یحیی در مورد بازی در هوای آلوده تهران گفت: هواداران در این هوای آلوده به ورزشگاه می‌آیند و امیدوارم کسانی که مسئول هستند فکری بکنند، چون این هوای آلوده تهران واقعاً شرایط سختی است. من صبح دخترم را به مدرسه رساندم و از شرایط خجالت کشیدم. امیدوارم که به فکر باشید. هوا برای تنفس واقعاً خوب نیست. این صحبت‌ها را می‌کنم، چون ممکن است صحبت‌های من بازتاب داشته باشد و به گوش مسئولین برسد و تصمیمات خوبی بگیرند تا هوای پاک تهران را داشته باشیم و از این شرایط در بیاییم. در هر صورت امیدوارم که بازی خوبی برای هواداران دو تیم بشود و بازی‌ای باشد که همه از دیدنش لذت ببرند؛ چه آنهایی که به استادیوم می‌آیند و چه آنهایی که از تلویزیون بازی را تماشا می‌کنند.

یحیی گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که نیمکت استقلال در بازی‌های اخیر مقابل رقبا حواشی داشته و ممکن است نگرانی‌هایی برای یحیی گل‌محمدی به وجود بیاورد توضیح داد: من مطمئنم که فردا اتفاق خاصی کنار زمین نمی‌افتد و ذهنم را درگیر این اتفاقات نمی‌کنم و بیشتر دوست دارم به مسائل فنی و داخلی تیمم بپردازم. فکر نمی‌کنم مشکل خاصی بابت اینکه به هر حال استادیوم هم پر هست به وجود بیاید؛ صدای آنها خیلی به گوش نمی‌رسد و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد. امیدوارم بازی به سمتی برود که شاهد یک مسابقه فنی از سوی دو تیم باشیم.

او در خصوص اینکه دربی قبلی چندان دوستانه نبود و بازیکنان به هم دست ندادند و این ممکن است حساسیت‌ها را بیشتر کند، گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و در آن بازی تصمیم گرفتند که به ما دست ندهند، ولی من با توجه به احترامی که برای بزرگتر بودن ساپینتو و تیم استقلال قائل بودم، با ساپینتو دست دادم. بالاخره استقلال یک تیم ریشه‌دار و قابل احترام برای من است. بازی‌های مقابل استقلال شخصاً همیشه بازی‌های جذابی برای خود من بوده است. چیزی که در نهایت در یادها و خاطره‌ها می‌ماند همین گذاشتن احترام است.

سرمربی سرخ‌ها در مورد اینکه بازی ممکن است با کمک داور ویدیویی برگزار شود گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد. حساسیت‌ها در هفته‌های اخیر روی داوری زیاد شده و چه بهتر که بازی فردا با VAR باشد و یک پیش‌درآمدی باشد برای اینکه این تکنولوژی هم به ایران بیاید. ما از این مسئله استقبال می‌کنیم.

او در مورد اینکه استقلال این فصل برنامه خاصی روی ضربات ایستگاهی و کرنرها داشته گفت: روی این موضوع کار کرده‌ایم و به بچه‌ها گوشزد کرده‌ایم. به هر حال تیمی هستند که از نظر میانگین قدی خوب هستند. اگر با تمرکز باشیم و خطاهای بی‌مورد نکنیم و کرنرهای بی‌مورد به حریف ندهیم، جلوی خیلی از این مسائل گرفته می‌شود. امروز یک تمرین مهم در ضربات ایستگاهی داریم و این موارد را دوباره تمرین می‌کنیم.

یحیی در مورد شرایط کاپیتان تیمش، امید عالیشاه که در دربی گذشته نیز گل قهرمانی را در جام حذفی به ثمر رسانده بود، گفت: متاسفانه دچار یک مصدومیت خیلی بد شد. او ۱۰ روز تا دو هفته مشکل داشت و نتوانست به تیم کمک کند، ولی از هفته گذشته تمرینات خوبی با تیم داشت. به نظرم او می‌تواند به تیم کمک کند، ولی حالا باید ببینیم که شرایط چطور است امید آمادگی خوبی دارد و مشکلی بابت مصدومیتش نداریم.

گل‌محمدی در مورد حضور بانوان برای نخستین بار در دربی‌ها گفت: خیلی خوشحالیم که این اتفاق می‌افتد. از اینکه ما هم در این شهرآورد هستیم و شاهد این اتفاق خوب هستیم واقعاً خوشحالیم. هر جا هم که بانوان حضور داشتند همیشه احترام‌ها بیشتر بوده و فکر می‌کنم که فضای بهتری را فردا شاهد باشیم. فکر می‌کنم شعارهایی که در بحث هواداری قبلاً می‌دادند فردا خیلی‌هایش شنیده نشود.

در ادامه یک خبرنگار گفت با وجود حضور بانوان همچنان برخی شعارهای زشت و فحاشی روی سکوها وجود دارد. او از سرمربی پرسپولیس خواست که خودش به هواداران بگوید از برخی دادن شعارها در این مسابقه خودداری کنند. یحیی گفت: ما همیشه دوست داریم در هر بازی و مسابقه‌ای احترام‌ها حفظ بشود، چه از طرف هواداران نسبت به بازیکنان و مربیان چه از طرف بازیکنان و مربیان نسبت به هواداران. این خواسته همه ماست و دوست داریم هیچ الفاظ بدی در استادیوم شنیده نشود‌ این در همه استادیوم‌هاست و شاید یک جاهایی نمی‌شود جلویش را گرفت و فقط مختص به استادیوم های ایران نیست و همه‌جا این اتفاق‌ها می‌افتد. حضور بانوان تا حدود زیادی جلوی این مسائل را می‌گیرد.

گل‌محمدی در خصوص اینکه بازی فردا چقدر نقش تعیین‌کننده‌ای در مشخص شدن تیم قهرمان دارد بیان کرد: این طبیعی است و استقلال رقیب مستقیم ما در جدول است و بردن در این بازی ارزشش بیشتر از سه امتیاز است و سبقت خوبی می‌توانیم از حریف بگیریم. خیلی طبیعی است و در همه جدول‌ها این اتفاق می‌افتد که تیم‌های بالای جدول وقتی با هم بازی دارند ارزش سه امتیاز خیلی بیشتر می‌شود.

یک خبرنگار مسئله سقف قرارداد و رقم‌های عجیب و کم قرارداد برخی از اعضای تیم رقیب را پیش کشید. یحیی گل‌محمدی در این خصوص گفت: دوستانی در کمیته انضباطی هستند و باید در مورد این مسائل تصمیم بگیرند به نظرم در نهایت این اتفاق خواهد افتاد و دوستان حتما این موارد را بررسی می‌کنند. یک قانونی گذاشته شده و همه موظف به رعایت آن قانون هستند. نمی‌گویم تنها تیمی هستیم که این سقف را رعایت کردیم بالاخره تیم‌های دیگری هم هستند. مشخص است که چند تیم متاسفانه این قوانین را رعایت نکردند حتما باید بررسی شود و به نظرم هرچه زودتر حکم داده بشود به نفع فوتبال و جدول است.

یحیی در مورد اینکه رای کسر یک امتیاز از پرسپولیس به سرعت صادر شد ولی الان دو ماه است که رای در خصوص پرونده استقلال صادر نشده بیان کرد: نمی‌خواهم ذهنم را درگیر مسائل غیرفنی بکنم، ولی امیدوارم رسیدگی بشود. من خودم بیشتر دوست دارم راجع‌به فوتبال و مسائل فنی صحبت کنم. بازی مهمی داریم و باید خودمان را از نظر ذهنی آماده‌ این مسابقه بکنیم. باشگاه ما هم قطعاً پیگیر حق و حقوقمان خواهد بود.

او در خصوص اینکه آیا پرسپولیس با توجه به شرایطی که در جدول دارد محتاطانه بازی خواهد کرد یا نه گفت: شرایط جدولی‌مان به شکلی است که فقط باید به سه امتیاز فکر کنیم. این مسئله را با بازیکنان در میان گذاشته‌ایم و هدفمان کسب سه امتیاز است. هدفمان بردن و به دست آوردن پیروزی است در بازی فردا. شرایط جدولی ایجاب می‌کند که این بازی را ببریم. تمام تلاشمان را برای برد انجام می‌دهیم.

او در پایان در خصوص اینکه بیشتر شعارهای هواداران پرسپولیس در بازی قبلی معطوف به مهدی هاشمی‌نسب بود و این یاغی فوتبال همواره در تقابل‌هایش با پرسپولیس حواشی خاصی داشته گفت: ان‌شاءالله همه چیز به سمتی برود که احترام‌ها سر جای خودش باشد. شاید خیلی از چیزهایی که در استادیوم و بحث هواداری اتفاق می‌افتد مقصرش خودمان باشیم. امیدوارم رفتاری داشته باشیم که باعث شود بازی با خیر و خوشی تمام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها