کد خبر: 701956
تاریخ انتشار :

وقتی فوتبال دوباره ما را دیوانه کرد!

مصاف کره جنوبی و عربستان در یک هشتم نهائی جام ملت‌های آسیایی تعریف کاملی از پر هوا خواه تر ین ورزش دنیا بود.

وقتی فوتبال دوباره ما را دیوانه کرد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌ سه"، همه آنهایی که مسابقات جام ملت‌های آسیا را دنبال می‎‌کنند، به دلایل زیادی انتظار مصاف سبزپوشان عربستانی و کره‌ای‌ها را می‌کشیدند. این یک رویارویی کلاسیک در آسیا بود که بلافاصله پس از پایان مرحله گروهی یادآور دیدار دو تیم در فینال جام ملت‌های آسیای 1988 شد. در این بین اقدام محافظه‌کارانه کلینزمن برابر فرار از ژاپن و رویارویی این مربی با مانچینی برحساسیت مسابقه افزوده بود. این را هم نباید فراموش کرد که برنده این مسابقه خودش را در فینال مسابقات می‌دید.

بازی مطابق انتظار شروع نشد، اما در دقایق پایانی نیمه اول و پس از اینکه دو بار تیرک دروازه کره‌جنوبی با ضربات شاگردان مانچینی لرزید، کره‌جنوبی به خودش آمد و ریتم بازی را به دست گرفت. آنها با پاس‌های در عرض سریع خود بارها تا آستانه گلزنی رفتند، اما زمان نیمه اول تمام شد تا همه در انتظار نیمه دوم بمانند.

نیمه دوم طوفانی آغاز شد و عربستان با گل بازیکن تعویضی مانچینی فقط یک دقیقه پس از شروع بازی به گل برتری دست یافت. کره‌ تا 20 دقیقه پس از این گل نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد، اما رفته رفته آنها بر بازی مسلط شدند و در 20 دقیقه پایانی آنقدر روی دروازه عربستان موقعیت ایجاد کردند که بارها شاهد سر زدن بازیکنان عربستان برای دور کردن بی‌هدف توپ، واکنش‌های احمد الکسار و از نا افتادن بازیکنان مانچینی باشیم. 

این مقاومت جانانه اما در فاصله یک دقیقه مانده به پایان 10 دقیقه وقت اضافه شکست و کره‌ای‌ها سرانجام روی یکی از ارسال‌های متعددی که در این مسابقه داشتند، سرانجام به گل تساوی دست یافتند تا جو هواداران کره‌ای حاضر در ورزشگاه اجوکیشن سیتی تا مرز دیوانگی برسد.

در وقت‌های اضافی عربستانی‌ها دیگر نای دویدن نداشتند و این شاگردان کلینزمن بودند که چند موقعیت صددرصدی را به دلیل اینکه ساق‌هایشان پس از بیش از 100 دقیقه دویدن خسته شده بود، از دست دادند. دو سه موقعیت عربستانی‌ها هم به همین دلیل از دست رفت تا کار به ضربات بی‌رحم پنالتی بکشد.

نفس در سینه همه حاضرین در استادیوم حبس شده بود و شدت استرس را می‌شد از مکس طولانی سون هیونگ مین که باتجربه‌ترین بازیکن زمین بود، به خوبی تشخیص داد. این ماراتن سرانجام با درخشش دروازه‌بان کره‌ تمام شد تا وقتی کار به پنالتی کره‌ای‌ها کشیده شد، مانچینی یکی از فراموش نشدنی‌ترین لحظات جام را با تصمیم غیرمنتظره خود بسازد و پیش از گل شدن ضربه کره‌ای‌ها و صعود آنها به مرحله یک هشتم نهایی به رختکن برود. این سرمربی ایتالیایی چند دقیقه بعد از اهالی فوتبال عربستان به خاطر این تصمیم عذرخواهی کرد و اقدام خود را به دلیل از دست رفتن کنترلش و تمام شدن بازی توصیف کرد.

عربستان از جام ملت‌های آسیایی خداحافظی دراماتیکی داشت و کره‌جنوبی یکی از شیرین‌ترین صعودهایش را در این تورنمنت دیرینه قاره کهن تجربه کرد. این جام ادامه دارد ولی همین حالا هم هواداران فوتبال از تماشای یک مسابقه ناب سیراب شده‌اند و اصلا برای دیدن چنین مسابقات و لحظات ناب آن است که این ورزش بی‌همتاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها