کد خبر: 705511
تاریخ انتشار :

آنها تصمیم گرفتند برای تیم ملی اسپانیا بازی نکنند

به مناسبت پیوستن ابراهیم دی از به تیم ملی مراکش، می‌توان از موارد شاخص دیگری نام برد که تصمیم گرفتند برای لا رو خا بازی نکنند.

آنها تصمیم گرفتند برای تیم ملی اسپانیا بازی نکنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، رفتن براهیم دیاز به تیم ملی مراکش، باعث زلزله در فدراسیون فوتبال اسپانیا شده است. لاروخا یکی از بهترین بازیکنان اسپانیایی شاغل در لالیگا که آینده درخشانی دارد را از دست داده است و این برای فوتبال این کشور اتفاق مثبتی نیست.

ستاره رئال مادرید اما تنها موردی نیست که تصمیم گرفته برای اسپانیا بازی نکند. بازیکنان دیگری هم بوده‌اند که در خاک اسپانیا متولد شده‌اند اما ریشه‌های دیگر آنها بر آینده‌شان تاثیر گذاشته است. این تیم می‌توانست بازیکنان لوکس و فوق‌العاده‌ای داشته باشد اما آنها به دلایلی تصمیم گرفتند مسیر دیگری را انتخاب کنند.

آلخاندرو گارناچو

بازیکن تیم جوانان اتلتیکو که متولد مادرید است، علی‌رغم حضور ثابت در رده‌های جوانان تیم ملی اسپانیا، تصمیم گرفت به تیم ملی آرژانتین برود. هنگامی که لحظه انتخاب فرا رسید، مهاجم فعلی منچستر یونایتد هیچ شکی نداشت: «مادر من آرژانتینی است و برای من افتخار خواهد بود که نماینده آرژانتین باشم، همانطور که در آن زمان نماینده اسپانیا بودم.»

نیکو پاز

 

او ۱۹ سال پیش در تنریف به دنیا آمد. پسر پابلو پاز، مدافع میانی سابق، یکی از جواهرات بزرگ تیم جوانان رئال مادرید است و با وجود اینکه می‌تواند برای اسپانیا بازی کند، آینده خود را با تیم ملی دیگری انتخاب کرده است. پدرش در گفت‌وگو با رادیو مارکا گفت: «در واقعیت، نیکو مجبور نبود تیمی را انتخاب کند، زیرا هرگز از سمت اسپانیا دعوت نشده است. این فرصت از سوی آرژانتین ایجاد شد و نیکو بسیار آن مسیر را دوست داشت.»

لوکا رومرو

رومرو، مهاجم فعلی آلمریا، در مکزیک متولد شد، اما زمانی که تنها سه سال داشت به همراه خانواده‌اش اسپانیا نقل مکان کرد. او که از پدر و مادری آرژانتینی به دنیا آمده، ملیت مکزیکی، آرژانتینی و اسپانیایی دارد. و علی‌رغم تلاش فدراسیون فوتبال اسپانیا برای جذب او، این بازیکن تصمیم گرفت برای آرژانتین به میدان برود.

اشرف حکیمی

مدافع راست پاری سن ژرمن و بازیکن سابق جوانان رئال مادرید، در پایتخت اسپانیا متولد شد، اما خیلی زود متوجه شد که آینده‌اش در تیم مراکش است: «تماس‌هایی وجود داشت، من نیز به اردوی تیم ملی اسپانیا رفتم تا با دلا فوئنته صحبت کنم. چند روزی در لاس روزاس بودم و دیدم که مکان مناسبی برای من نیست، احساس خوبی نداشتم. من دوست داشتم در فرهنگ دیگری حضور داشته باشم. فرهنگ عربی و چیزی که در مراکش تجربه کرده بودم.»

عبده

او در مراکش به دنیا آمد، اما در سن بسیار پایین به همراه سایر اعضای خانواده‌اش به اسپانیا نقل مکان کرد. بازیکن فعلی بتیس یکی از کسانی بود که از انتخاب اول خود برای حضور در اسپانیا پشیمان شد. خود لوئیس انریکه حتی تصمیم او برای بازی در اسپانیا را تحسین کرد. سرمربی وقت اسپانیا گفت: «او بازی در تیم ملی اسپانیا را انتخاب کرده است و این همیشه خبر خوبی است.» دو ماه بعد اما عبده به تیم ملی مراکش دعوت شد و به آنجا رفت.

الیاس آخوماچ

بازیکن فعلی ویارئال متولد کاتالونیا است و با تیم ملی اسپانیا در رده‌های جوانان بازی کرده است. با این حال او در نهایت تصمیم گرفت برای مراکش بازی کند. سانتی دینیا، مربی تیم فوتبال مراکش گفت: «او نامه‌ای برای ما فرستاد و ما آن را پذیرفتیم. او می‌خواهد برای مراکش بازی کند.»

لوکاس و تئو هرناندز

لوکاس در مارسی به دنیا آمد اما در مادرید بزرگ شد. او گفته بود: «من احساس می‌کنم اسپانیایی هستم، اسپانیا همه چیز به من داده است و اگر مرا دعوت کنند به آنجا می‌روم.» چند ماه بعد اما او لباس تیم ملی فرانسه را به تن کرد. برادرش تئو نیز همان وضعیت را پشت سر گذاشت. در حال حاضر آنها هم در تیم ملی و هم در پاری سن ژرمن و میلان بازیکنان ثابتی هستند.

سلیم الجباری

بازیکن جوان مادریدی اتلتیکو برای تیم جوانان اسپانیا بازی می‌کرد تا اینکه دعوت تیم ملی مراکش را قبول کرد. سلیم در صحبت با موندو دپورتیوو گفت: «دلیل من ساده است. در نهایت به خاطر احساسی که نسبت به تیم ملی مراکش دارم و اینکه این یکی از رویاهای والدینم است، قرار است برای تیم ملی بازی کنم.»

اینیاکی ویلیامز

ستاره فعلی باشگاه اتلتیک بیلبائو در سال ۲۰۱۶ تنها یک بازی برای تیم ملی اسپانیا مقابل بوسنی انجام داد. آنها سپس او را فراموش کردند و اینیاکی تصمیم گرفت راهی تیم آفریقایی شود: غنا. هدف بعدی غنا برادرش نیکو بود، اما اسپانیا این بار موفق شد ویلیامز کوچک را جذب کند.

آلوارو رودریگز

مهاجم رئال مادرید کاستیا که در پالاموس به دنیا آمده، هرگز به فکر بازی برای لاروخا نبوده است. پدرش به وضوح گفت که تنها گزینه آنها اروگوئه است:«او از تمام گذشته من در تیم ملی خبر دارد و خودش به من گفت که می‌خواهد برای اروگوئه بازی کند.»

متیو جوزف

این بازیکن ۲۰ ساله، با پدری انگلیسی و مادری اسپانیایی، پس از بازی در لیدز یونایتد، پیش از این توسط تیم زیر ۲۰ ساله‌های انگلیس دعوت شده است. او هنوز اولین بازی خود را در تیم بزرگسالان انجام نداده است، بنابراین، اسپانیا همچنان این امکان را دارد که یکی از جواهرات بزرگ لیگ برتر را به دست آورد.

پابلو مافئو

مدافع راست کاتالانی مایورکا از آخرین مواردی است که ملیت خود را عوض کرده است. یکی دیگر از بازیکنان تیم جوانان اسپانیا که از انتظار برای دعوت اسپانیا خسته شد و در نهایت به کشور مادرش «بله» گفت. اسکالونی از او پرسید که آیا دوست دارد نماینده آرژانتین باشد و پابلو به او گفت که در صورت لزوم با قایق یا با شنا می‌رود.

جونیور فیرپو

بازیکن سابق بتیس و بارسلونا و مدافع راست فعلی لیدز یونایتد اخیرا فاش کرده است که برای تیم جمهوری دومینیکن بازی می‌کند. او اولین بازی خود را در تیم زیر ۲۱ ساله‌های اسپانیا در کنار خود لوئیس دلا فوئنته انجام داد، اما هرگز به تیم بزرگسالان راه پیدا نکرد. حالا او برای کشور زادگاهش بازی خواهد کرد.

لئو مسی

در آن زمان امکان بردن مسی به لاروخا بسیار کم اما ممکن بود. دل‌بوسکه در گذشته فاش کرده و گفته بود که فدراسیون فوتبال اسپانیا تمام تلاشش را برای جذب مسی انجام داد اما لیونل مسی قبول نکرده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها