کد خبر: 171301
تاریخ انتشار :

یونیسف: ۲۷۵ هزار کودک فلسطینی به روان درمانی نیاز دارند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از بی بی سی صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" در گزارشی اعلام کرد که حدود 275 کودک در نوار غزه نیازمند روان درمانی هستند.

این معضل کودکان در غزه در پی حملات نظامی اسرائیل علیه نوار غزه بوجود آمده است.

در همین راستا سازمان‌های منطقه ای و بین المللی متعددی در راستای روان درمانی کودکانی که در این جنگ بیمار شده اند و برخی از افراد خانواده خود را از دست داده‌اند، فعالیت می کنند.

طی 51 روز حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه 2149 فلسطینی به شهادت رسیدند.

در این جنگ همچنین بیش از 11هزار فلسطینی زخمی شدند.

حملات 51 روزه رژیم صهیونیستی به غزه منجر به تخریب 9800 واحد مسکونی به طور کامل و حدود 8 هزار منزل به صورت جزئی شده است. وزارت مسکن غزه اعلام کرد که برای بازسازی منازل تخریب شده به 1.5 میلیارد دلار نیاز است.

روز سه شنبه (4 شهریور1393برابر با 26 آگوست 2014) توافقنامه آتش بس دائم بین فلسطینی ها(اعم از گروههای مقاومت و تشکیلات خودگردان )و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر بدست آمد.این توافق در پنجاه و یکمین روز از جنگ جدید اسرائیل علیه غزه حاصل شد که در 17 تیر ماه برابر با 8 ژوئیه با هدف مقابله با قدرت پدافند موشکی مقاومت آغاز شده بود.

این رژیم نه تنها نتوانست به هدف اعلامی خود از تحمیل این جنگ دست پیدا کند بلکه شکست نظامی و سیاسی تاریخی جدیدی را در کارنامه خود به ثبت رساند. شکست نظامی این رژیم پیش از این و در واقع در همان هفته اول جنگ مشخص شده بود و به محض اینکه در برابر پدافند موشکی مقاومت در برابر ناکارآمدی سامانه پدافند موشکی اهدایی امریکا موسوم به گنبد آهنین غافلگیر شد در پذیرش طرح پیشنهادی مصر پیشگام شد اما امتناع از پذیرش درخواست های مقاومت موجب شد جنگ غزه 7 هفته ادامه یابد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها